Stop met horloges kopen!

Het gaat de goede kant op, sinds 2022 ruim 100 horloges gekocht en weer verkocht.
Ik heb er nu nog 7, wellicht nog 1 of 2 verkopen dit jaar.
De rust is in de keet.
Maar, geen haast :+1:.

5 likes

Klinkt goed!

1 like

Why so sssserious? :clown_face:

1 like

Ik denk niet dat ik echt onder de twee horlogedozen van ieder 12 horloges kom. Heb een te diverse smaak en heb me al jaren niet kunnen committeren aan een sub-10 watch collectie, laat staan 3-5 zoals de meeste holy grail beschrijvingen zijn.

2 likes

Sinds 1 januari 2 stuks gekocht.
Ik hou me FLINK in. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Dit jaar 17. :man_shrugging:

3 likes

Had die gouden moonswatch wel gewild, maar helaas…
Geen terugval dus, al vijf jaar clean.

3 likes

Knap!!

Paar maanden geleden onderstaande Citizen gekocht. Die verving een Orient Ray II, die ik vandaag via Vinted heb verkocht…
Met deze Citizen (‘daily beater’) heb ik vier eindhorloges.
Ik ben dus gestopt met kopen.:slightly_smiling_face:

6 likes

Prachtig ding man, geniet ervan! Klop ff aan bij mij als je er eens aan denkt om hem het nest uit te gooien :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik koop er tegenwoordig niet veel, maar ik ben nog niet helemaal afgekickt.

Verleden jaar 4 horloges gekocht. 2 maal Nomos en 2 maal een Seiko SKX. Dit jaar niets gekocht. Volgend jaar als het meezit een Breitling of IWC duiker. En het jaar daarna nog een Breitling. Dan is de collectie compleet. Dus een lange termijn planning. Kwaliteit boven kwantiteit en geen extreem dure horloges die ik nauwelijks zou willen dragen.

1 like

Gaat pas weg (de vuilcontainer in)
als ie defect is…:slightly_smiling_face:

1 like

Of de Rush is in de keet 🫨

Dat wordt lastig kiezen :sweat_smile::sweat_smile:
Beide zijn prachtig :blush:

1 like

Er zijn meerdere manieren van verzamelen. Je kunt het ook als een echte verzameling zien, zoals bij postzegels. Alleen kun je bij horloges je verzamelstuk ook nog een keer dragen. In mijn geval zijn het vrijwel allemaal vintage horloges, de meeste meer dan 50 jaar oud. Sommigen meer dan 70 jaar oud, en ruim 85% is Seiko. Ik heb ook andere merken, maar ik begin wel selectiever te worden. Dat zijn horloges, die ik gewoon mooi vind, en me iets doen. Van de Seiko’s heb ik ook horloges, die ik zelden of niet draag. Maar die vormen voor mij dan weer een deel van de verzameling, die in mijn ogen een bepaalde waarde hebben (ik heb het niet over financiële waarden), omdat ze historisch iets betekenen.

Verzamelen gaat ook om de jacht, proberen een horloge te vinden, dat in je verzameling past, maar waar je niet de hoofdprijs voor hoeft te betalen. Juist die balans, die jacht, dat maakt het verzamelen zo leuk. Want er is niets zo leuk om een horloge te kunnen kopen, dat normaal het dubbele kost, maar dat je voor de helft hebt kunnen kopen, maar omdat je verder kijkt dan je neus lang is, en zo’n horloge bijvoorbeeld in een smerige toestand koopt, wellicht met een klein defect, en het dan weer kunt restaureren, dan zijn dat ook mooie herinneringen. Ik koop zelden een horloge tegen de volle prijs, wat is daar de uitdaging van? Dat doe ik hooguit, als een horloge dermate zeldzaam of moeilijk te vinden is, dat het gewoon niet anders kan. Maar je begrijpt, dat zo’n verzameling altijd veel groter zal zijn, dan iemand, die de voorkeur geeft aan een kleine verzameling… Het verschil zit hem in de manier van verzamelen.

Anderen vinden een kleine verzameling leuk, waar ze dan herinneringen mee kunnen maken. Als het voor jou werkt, prima toch? Voor mij is het gewoon niets.

Al denk ik niet, dat je zou kunnen wennen aan mijn verzameling, die ruim de 100+ voorbij gaat…

1 like

Dat is een flinke collectie om in roulatie te dragen.

1 like

Ik heb idd maar wat extra vakantie opgenomen. :grin:

2 likes

Nou. Opgelost.

10 likes

+1

:sweat_smile: