liefhebber, of maniak. zie geen verschil.
Vervelend verhaal. Ik kan me voorstellen dat zoiets in de nasleep nog best wat impact heeft, ook als het uiteindelijk goed afloopt.
Hoe cru het ook klinkt, maar dit is eigenlijk wel een goed tegenargument voor wat Sander eerder schreef.
Feit is dat pech hebben, op het verkeerde moment op de verkeerde plek zijn en simpelweg doelwit worden vaak veel meer invloed hebben dan het exacte horloge dat je draagt. Natuurlijk zijn er uitzonderingen (met een Rolex Sub, Daytona, Royal Oak of Nautilus trek je meer aandacht dan met een obscure Grand Seiko of Christopher Ward) maar uiteindelijk blijft een deel van dit soort situaties gewoon opportunistisch.
Je kunt zonder problemen met een Patek van drie ton door de Bijlmer lopen en je kunt ook gezeik krijgen met een horloge van een paar honderd euro omdat iemand denkt dat er wat te halen valt.
Laat angst daarom niet regeren. Draag wat je graag draagt, wees bewust van je omgeving en gebruik je gezonde verstand. Als je een bepaald horloge niet draagt omdat je er zelf geen plezier meer aan beleeft, prima. Maar als je hiet doet uit angst voor een scenario dat misschien nooit gebeurt, dan vind ik dat ergens ook zonde.
Neuh, de pogingen waren mislukt, ik heb de schouders opgehaald en ben over gegaan tot de orde van de dag. Twee dingen zijn wel het gevolg: Ik kijk beter uit m’n doppen naar lieden met een rommelig voorkomen, en ik werp onbekenden die ongevraagd aan me lijken te gaan komen verre van me. Da’s alles, maar dat lijken me common sense dingen op reis, eigenlijk.
Exact dat. ![]()
En dat. ![]()
Dat ervaar ik niet als cru, zo is het gewoon. Zo bedoelde ik het eigenlijk ook.
Filmpje niet gezien, maar denk dat ik wel mee kan praten. Net weer wat nieuws gekocht en ik draag alle horloges in roulatie. Soms helemaal verliefd op m’n Seamaster. Het andere moment ligt ie een hele tijd in de kluis.
Alle oude horloges van vroeger die ik bewaar uit sentiment vallen onder een andere categorie en leveren niks op tov het sentiment. Een ander had het wellicht allang weggegooid. De Casio’s onder €50 zijn impulsaankopen die ik liever hou dan weg doe. Dit alles in totaal 8 stuks. Wordt nauwelijks gedragen, maar kan er geen afscheid van nemen.
Foto is incl spulletjes van de vrouw, m’n veel gedragen g shock en 1 erfstuk ligt elders.
Dan blijven er 10 serieuze horloges die ik allemaal draag over. Teveel? Meer dan nodig dat zeker. Ik heb er wel lol in
.
Deze Casio (onderdeel van de 10 stuks) draag ik misschien wel het meeste omdat deze tijdens het sporten of outdoor activiteiten omgaat.
Nee joh, die heeft een uitzondering bij mij, heb zelf ook een vette G-Shocik. Wel helemaal van staal. Maar bedoelde die smartwatches waarbij die van alles kan meten, die scheld ik uit voor printplaten. Heb ik er ook 2 van hoor maar die liggen als uitvuil in de LA ![]()
Ik kan het niet beter verwoorden. Eveneens wat horloges hebben en dragen nu voor mij doet. Ook hier door de jaren heen wel best wat gehad en geflipperd en eveneens tot de conclusie gekomen dat ik gewoon van een bepaalde stijl en voornamelijk de horloges wil dragen die me blij maken.
Ik heb er 2 en 1 is dezelfde als die van u met de reverse panda. De andere is eveneens een chrono een zenith el primero. Ik denk dat de Zenith me al meer “horlogegeluk” heeft gegeven op die 8 maand tijd dan men 50 vorige horloges samen.
Als je aan de kluis komt en wissel is er net fun want dan zie je een horloge na een lange tijd terug. En het is gewoon veilig eens je op een bepaald bedrag zit laar dat moet iedereen zelf uitmaken.
Ik heb een idiote collectie, geef ik grif toe.
Och ja, soms moet een mens eens zot doen om niet zelf zot te worden. Dus ik zou denken: goed bezig!
“Stop met horloges kopen!”
Waarom zou ik dat doen… ![]()
Ik moet overal mee stoppen, zo wordt het leven een hel ![]()
Zo ervaar ik het dus. Leuk uitje dat ik combineer met de bibliotheek met m’n zoontje.
![]()
Ook eens kijken gaan dan om te cutten …25 tal .
Inderdaad …je draagt niet zoveel …maar emo en hobby
…dan verzamen je wel wat …alle categories…werk horloges…dress …enzo …
Jij verzamelt ook punten of niet
je berichtje zit er vol mee ![]()
Welk punt probeer je nou te maken? ![]()
Nee!

![]()
Lekker man…het is je gegund. Een nieuwe NA.
![]()
Da’s dubbelop ![]()
Wie weet?
Mischien komen er wel 2
![]()



