Dat niet alleen,want iemand die zijn verzameling van 10 horloges a 500 euro dagwaarde beu is,kan ook een leuke Rolex daarvan kopen.
Ik denk ook dat meer dan de helft van de Rolex bezitters zo aan hun eerste kwamen.
Dat niet alleen,want iemand die zijn verzameling van 10 horloges a 500 euro dagwaarde beu is,kan ook een leuke Rolex daarvan kopen.
Ik denk ook dat meer dan de helft van de Rolex bezitters zo aan hun eerste kwamen.
Een beetje horlogeliefhebbert die ook nog eens een aantal jaar bezig is met het verzamelen van horloges,heeft meestal wel een leuke collectieā¦(in de jaren 80 en 90 waren vintage horloges nog niet zoveel waard als nu)
Dat stond niet in je post Maar ik dacht eerder aan een gouden Calatrava & een 904 stalen Rolex voor de prijsvergelijkingā¦
Je weet toch?..die dingen die gemaakt zijn van RVS pisbakkenstaalā¦
Ik flipper maar weinig en heb nu een tal duurdere horloges en die geven mij voldoening.
Maar ik ben me er wel van bewust dat als ik er meer bij zou kopen of deze horloges zou flipperen voor andere dure horloges, dat de voldoening niet groter wordt en misschien zelfs wel minder wordt.
Het zijn slechts spullen die een bepaalde behoefte vervullen. Ik voel me er niet beter door als mens.
Panerai en Rolex zijn geen high end maar dat zeiden andere ook al, dus begin eerst met een high end klok en dan kan je er ook echt met high end stoppen.
Waarom nietā¦wat is de definitie van high end dan?
Voor mij is high end een conplex horloge, een Lange oid dat is high end, Rolex en Pam zijn eerder de middeklassertjes in mijn ogen en dan bedoel ik de normale cash cows de normale serie gemaakte horloges van duizende stuks.
Ok ā¦dat is dus jouw eigen verzonnen betekenis.
Magā¦maar betekent het echt niet.
high-end
(hÄ«ā²Ändā²)
adj. Informal
Appealing to sophisticated and discerning customers: a high-end department store; high-end video equipment.
Sophisticated and discerning: high-end patrons.
Preciesā¦niks over de complexiteit van het product zelf.
Ja maar dat kan, ik vind Panerai geen high end klok, voor mij betekend het dan iets anders in ieder geval
Spijtig dat je niet begrijpt wat ik bedoel.
Net als bij autos. Er zijn Audiās die duurder zijn dan sommige Bentleyās, maar toch beschouw ik Bentley als high end en Audi niet.
In de horlogewereld betekent high end nu eenmaal wat anders, en blijkbaar wordt dat hier niet door iedereen begrepen. Iets dat een hoge prijs heeft hoeft niet automatisch high end te zijn.
Dat mensen het niet met je eens zijn betekent niet dat ze het niet begrijpen.
Nu zal ik er ook iets over zeggen:
In wezen zijn we natuurlijk gewoon een stelletje klungels in de marge:
Een horloge is een totaal overbodig produkt, vaststelling 1
Er zijn mensen die veel geld kunnen uitgeven en er zijn mensen die dat niet kunnen, vaststelling 2
Horloges zijn tóch een beetje met magie en emotie omgeven, vaststelling 3
Ik kom er redelijk mee weg bij mijn partner en vrienden dat een horloge als het ware een sierraad voor de man is, bewering 1
Een ieder geeft meer of minder geld uit aan sieraden, afhankelijk van de behoefte en draagkracht, vaststelling 4 ( voor de oplettende lezer: het loopt een beetje door elkaar nu)
Ik behoor naar de definitie van @revanderpoel
Tot de 99,9 % en tussen ons gezegd: pure waanzin als je iemand bent die een horloge koopt (en draagt) van boven de 100.000 euro.(bewering 2)
Echter er naar kijken en ervan genieten kan ik dan weer wel.
Ik heb de conclusie onlangs getrokken wel bereid te zijn om mijn klokjes te verkopen voor ronde de 2000 euro ( dat is menigeen nu wel bekend)
Om een duurdere klok te kunnen gaan kopen: ik kruip dus naar āhigh endā ha,ha , maar of ik daar geen spijt van ga krijgen?
" mike, wat doe je nou, je verkoopt al je liefjes" was de reactie onder een gewaardeerd forumlid. Sinds dit aanbod tot verkoop, en het loopt niet echt hard met kopers, dat zeg ik eerlijk, wat ik raar vind, want het zijn stuk voor stuk snoepjes, en het geld dubbel en dwars waard, geniet ik ineens veel meer van mijn collectie en begin ik te twijfelen of ik, als ik een koper vind, het wel Ʃcht kwijt wil.(vaststelling 3, langste zin ooit)
Enfin, een hobby en een leuk tijdverdrijf,
Bedankt voor het lezen!
Voor jou, zeg dan niet xxxxxx IS geen high-end.
Dit topic gaat al lang niet meer over high-end maar eerder over:
āLes goĆ»ts et les couleurs ne se discutent pasā
Wat maakt het uit wat de definitie is? Het gaat om de definitie van TS en die kapt er toch meeā¦
Ja maar dat is het toch ook niet
highā²-endā²
being the most expensive and technically sophisticated