hoe stop ik de secondewijzer van mijn Swatch? Hij tikt nogal luidruchtig en eigenlijk draag ik 'm nooit, dus als ik 'm stil kan laten staan zou dat wel fijn zijn. Bij andere quartzen trek ik simpelweg de kroon uit en klaar, maar bij deze helpt dat niet.
Wat moet ik doen, of moet gewoon de hele batterij eruit? (hoop het niet eigenlijk)
Okee, maar hiervoor zou ik naar de horlogemaker moeten. Is er niet gewoon een manier zoals bij andere quartzen om de wijzer te stoppen? Dan kan die toch ook niet gaan lekken?
Zelf heb ik ook een Swatch op stroom.
Ik heb hem in mijn horlogekist gedaan en de deksel dicht. Ik hoor hem niet meer.
Je kan hem ook in de kast leggen.:#
Ik gebruik mijn Swatch nog vaak als ik ga klussen of zo. Dus heb ik hem wel eens om. Ik weet natuurlijk niet hoe dat zit in jouw geval.
Ik zou hem gewoon eens om doen, dan stoort het getik ook niet zo;).
Ja, nu je het zegt, dat is ook zo. Ik begrijp alleen niet goed dat er een kunstmatig verouderings proces is ingebakken, en dat is dan wel goed, maar als je de batterij er uit is, keert het horloge langzaam terug naar de ‘nieuwstaat’, en dat is dan weer niet goed. En ik maar denken dat ‘nieuw’ juist goed is:( Snappen doe ik het niet. Misschien dat google nog iets oplevert, maar is heb nog niet gezocht.
Zelf heb ik ook een Swatch op stroom.
Ik heb hem in mijn horlogekist gedaan en de deksel
dicht. Ik hoor hem niet meer.
Je kan hem ook in de kast leggen.:#
Ik gebruik mijn Swatch nog vaak als ik ga klussen
of zo. Dus heb ik hem wel eens om. Ik weet
natuurlijk niet hoe dat zit in jouw geval.
Ik zou hem gewoon eens om doen, dan stoort het
getik ook niet zo;).
Met vriendelijke groet,
Herman
Dag Herman,
bij mij staan ze sinds kort in een open vitrine en dus hoor ik 'm nogal als ik s’nachts probeer te slapen. Je kent het vast wel, heerlijk doodstil… en dan; tik-tik-tik-tik-tik, en het lijkt steeds luider te worden.
Heel vervelend.
De optie om de batterij eruit te halen is denk ik ook niet echt goed nav Grootmokum’s link. Ik denk dat ik 'm maar in een lade leg.