Stopwatch-virus slaat toe

Ik dacht dat de Junghans-sneltikker die ik hier op het forum overnam (niet die van vandaag, wel van dezelfde verkoper!) mijn interesse wel even gestild had. Maar op MP kon ik deze andere sneltikker echt niet laten liggen. Had ook uurwerk-foto’s willen maken, maar na de kast bij de verkoper dichtgeklikt te hebben, krijg ik 'm nu niet 1-2-3 meer open. :pensive: :wink: Heb het werkje wel gezien; brandschoon, cotes de Geneve, blinkende schroeven, waarschijnlijk nooit geserviced maar in elk geval ook niet verprutst. Loopt als een tierelier. Prijs was netjes, onder de huidige marktprijzen.

Groepsfoto is ook met de traag-tikker Minerva en de genoemde Junghans - de Omega-wp is ook heel mooi subtiel off-white. Geen hemelbestormende aankoop, maar wel een erg leuk hebbeding. :smile: Kom er trouwens net achter dat de reset-knop ook als flyback-knop kan dienen! Wordt steeds leuker…

9 likes

Dat is een mooie set proficiat.

1 like

Gaaf hebbeding hoor zo een Omega stopwatch!

1 like

https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xpa1/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/10860110_528971730603118_1522281715_n.jpg

Ken ik maar al te goed.

vlnr

Gallet(traagtikker), Excelsior Park (Slide), Excelsior Park (12h-counter)
Junghans Meister(Sneltikker, full-set), Heuer Rattrapante Minute-Decimal, Omega Minute-Decimal

4 likes

Mijn beste,

Plezant “tijdverdrijf” heren. :+1:

Maar voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

:slight_smile: mmm dat schudden in je hand als ie tikt!!! de Junghans dan, gaaf he! wel een leuk virus om mee bevangen te zijn hoor :smile:
Vel plezier ermee!!

Leuke aanwinst; veel plezier ermee!
En volgens mij zijn de prijzen veel leuker dan van de polshorloges van deze bekende merken. :sunglasses:

100 euri. :smile: Minerva ooit 60 voor betaald, Junghans nog een tientje minder.

1 like

Vandaag teruggevonden in de werktas van mijn vriendin. Ze nam testen af bij kinderen met leeruitdagingen. Ondertussen niet meer. NOS toen ik hem voor haar kocht als alternatief voor zo’n plastic lcd ding.

Leuk - die doen het goed op eBay. :wink: Beetje een transitie-model van chroom naar zwart, ik gok rond 1970…?

Leuk hoor! Ik merk dat ik sinds kort ook hierdoor aangestoken ben :frowning: Inmiddels deze drie in de kast:

vlnr: minerva rattrapante, excelsior park rattrapante en minerva sneltikker…

Een mooie ep rattrapante is nog onderweg uit een ver land, dus nu weer iedere dag bij thuiskomst hoopvol naar de brievenbus kijken :laughing:

1 like

Leuk om te zien is, dat jouw sneltikker exact dezelfde wp heeft als de Omega van de TS - that’s me BTW :wink: , wat aangeeft dat men heel pragmatisch dacht destijds. Wijzerplaten werden en worden ook zelden in-house gemaakt.

1 like

Ik speel ook nog even mee dan. Enige stopwatch met rekenschijf.

2 likes