Ik dacht dat de Junghans-sneltikker die ik hier op het forum overnam (niet die van vandaag, wel van dezelfde verkoper!) mijn interesse wel even gestild had. Maar op MP kon ik deze andere sneltikker echt niet laten liggen. Had ook uurwerk-foto’s willen maken, maar na de kast bij de verkoper dichtgeklikt te hebben, krijg ik 'm nu niet 1-2-3 meer open. Heb het werkje wel gezien; brandschoon, cotes de Geneve, blinkende schroeven, waarschijnlijk nooit geserviced maar in elk geval ook niet verprutst. Loopt als een tierelier. Prijs was netjes, onder de huidige marktprijzen.
Groepsfoto is ook met de traag-tikker Minerva en de genoemde Junghans - de Omega-wp is ook heel mooi subtiel off-white. Geen hemelbestormende aankoop, maar wel een erg leuk hebbeding. Kom er trouwens net achter dat de reset-knop ook als flyback-knop kan dienen! Wordt steeds leuker…
Vandaag teruggevonden in de werktas van mijn vriendin. Ze nam testen af bij kinderen met leeruitdagingen. Ondertussen niet meer. NOS toen ik hem voor haar kocht als alternatief voor zo’n plastic lcd ding.
Leuk om te zien is, dat jouw sneltikker exact dezelfde wp heeft als de Omega van de TS - that’s me BTW , wat aangeeft dat men heel pragmatisch dacht destijds. Wijzerplaten werden en worden ook zelden in-house gemaakt.