Stopwatches

Forum ook voor Stopwatches?
recent deze stopwatch gekocht via Internet. Mijn eerste Internet-aankoop!!! goeie ervaring

Wie kan mij vertellen wat deze stopwatch destijds heeft gekost (winkelprijs?)
het is de Longines digi-Ana ref. 7005.

wie heeft info?

1 like

Prachtige stopwatch

Wat is de diameter ?

Is het huis aluminium of kunststof ?

1 like

Stopwatches zijn toch óók klokken :wink:

1 like

Mooie aanwinst, vertel er eens wat meer over?

En stopwatches zijn ook horloges, alleen geen polshorloges maar wat maakt dat nou uit :smiley:

1 like

Henrik,
wat moet ik nou toch over stopwatches vertellen? Ik heb twee sets van Longines met bijpassend horloge. Daardoor ben ik mij wat meer gaan interesseren voor stopwatches. Op mijn strooptocht over Internet kwam ik dit ding tegen.
(Antwoord aan “Rusty”: diameter 67 mm. en aluminium huis)
De stopwatch lag in Oostenrijk en moest natuurlijk vooruit worden betaald. Als gezegd: nog NOOIT iets gekocht via Internet , maar eens moet de eerste keer zijn. Vandaag via DHL ontvangen. Zelfs mijn vrouw vond 'm mooi (strak en modern, en dat voor een stopwatch.)
Quarts-oscilator 32.768 Hz.
Ik heb intussen wel gemerkt, dat ook stopwatches worden verzameld, maar wel veeel goedkoper dan horlolges, waarvoor je heel vaak alleen maar betaalt voor de naam.
Ik ga mij er wat meer in verdiepen. Overigens, Henrik, Hanhart schijnt een heel bekend merk te zijn voor stopwatches, leuk dat je nog een foto meestuurde. Misschien komt er nu wat meer los over stopwatches.
Ik ben benieuwd.

1 like

Jeroen,
ik heb nog niet zoveel kennis van stopwatches, maar allen als indicatie, wat zou de prijs zijn van deze Breitling stopwatch?

1 like

Geen idee… paar jaar geleden gekocht voor mijn vriendin, die toen veel onderzoeken bij kinderen deed (ze is ortho-pedagoge) die ze moest timen. Ze wilde per se een stopwatch met een 60 seconden ‘rondje’ en goed afleesbare minuten. Deze voldeed prima. Heb destijds zo’n 200 à 250 NLG (dat was vroeger de munteenheid in dit land ;)) betaald voor deze NOS Breitling (sticker zit nog achterop)…

RHV Schreef:

Henrik,
wat moet ik nou toch over stopwatches vertellen?

Dit is er iets over vertellen, wat je nu doet;) Altijd leuk om het verhaal erachter te horen!
Echt een prachtige aanwinst! Veel plezier ermee:)

@anon66746476EV: is mij ooit eens verteld dat je een sticker op de achterkant beter kan verwijderen. Is beter voor het uurwerk.
Edit: Dit was voor een polshorloges en iets met zweten wat onder de sticker kon komen. Dus hier niet van toepassing lijkt me.

1 like

Ik heb er ook nog een paar staan. De oude mechanische modellen. Tikken lekker hard en als je ze indrukt hoor je duidelijk de boel van binnen terugschieten als je ze reset. Nu met verschillen van honderdsten van secondes heb je er niets aan. Het roept bij mij wel herinneringen op van mijn gymjuf. Pfew dat was geen Olga Commandeur.

Vond het wel grappig om de topic na 16 jaar naar boven te halen.
Er zijn vast nog een paar stopwatches er bijgekomen

2 likes

1 like

Door mijn zoon (jachten bouwer) een mooie teakhouten plaatje om gemaakt :star_struck:

1 like

Dat ziet er chique uit. Die leonidas trouwens ook. Net zo lekker als de bonbons.
Mooie geschiedenis het merk

1 like