Ik heb voor de 2e keer (in 2 jaar) een storing aan mijn T-touch. De digitale tijd loop wel, maar knipperend, maar de wijzers staan stil. Wat ik ook doe, er zit verder geen muziek in. De vorige keer heeft het geholpen de batterij eruit te halen en er weer in te doen. Zou de batterij op kunnen zijn of heeft iemand wel eens een vergelijkbare storing ondervonden? Volgens mij is net de garantie (2 jaar) verstreken
Zou dat geen indicatie kunnen zijn van een te zwakke batterij ?
De wijzers moeten “ronddraaien” en dat is een fysieke beweging die imho toch veel meer energie zal vergen dan een LCD-paneel ?
Ik heb net bgekeken in mijn boekje ( T-Touch Expert) maar kan niets vinden over een EOL-indicatie
Nochtans is deze functie op heel wat moderne quartzen terug te vinden. Soms kan je het ook merken doordat de secondenwijzer “per 2 seconden” verspringt ipv per seconde.
Enne…na 2 jaar is de hypothese van een lege batterij wel plausibel.
Volgens mij komt er iets op het display te staan als de batterij op (bijna) is maar gaat het niet knipperen.
Ik heb het boekje (lijvig boekwerk) ook maar even opgezocht. Er staat idd dat einde batterij wordt aangegeven door het continu knipperen van het display. Twee jaar lijkt mij een beetje kort voor een batterij, maar wie weet hoe lang het al bij de verkoper lag. De garantiekaart bleek overigens niet afgestempeld…
Bij de expert begint er BAT te knipperen in het display. 2 jaar met een batterij is niet heel kort hoor, best normaal
Tom Koerts Schreef:
Bij de expert begint er BAT te knipperen in het
display. 2 jaar met een batterij is niet heel kort
hoor, best normaal
Dan is het bijna 99% zeker de batterij: de T-Touch functie zal ook heel wat stroom gebruiken, want telkens je die activeert, doe je de minutenwijzer draaien. En dan heb je nog het alarm.
Twee jaar is normaal voor zo’n quartz.
Ik ken eigenlijk maar 1 horloge die superlang met een batterij doet en dat is de laatste Breitling Colt Quartz: 8 jaar.
Ik heb een Navigator, daar zou toch eigenlijk ook low bat oid moeten staan. Maar ok bedankt, ik ga er even mee langs een dealer.
Nou marc wat dacht je van mijn Junghans Mega 1 van 1991 nog maar 1 maal de batterij verwisseld maar ja is dan ook alleen digitaal;)
Michel Schreef:
Ik heb een Navigator, daar zou toch eigenlijk ook
low bat oid moeten staan. Maar ok bedankt, ik ga
er even mee langs een dealer.
Ha, een Navigator, dan zéker, want die heeft ook nog es een backlight hé !
Hennie Schreef:
Nou marc wat dacht je van mijn Junghans Mega 1 van
1991 nog maar 1 maal de batterij verwisseld maar
ja is dan ook alleen digitaal;)
Nou, Hennie, misschien heb je ze maar zeer weinig gedragen, is ze stil gevallen om kwart over tien en heb je toevallig om kwart over tien es gekeken !