Story Automatic

Hi iedereen.

Ik had niet gedacht ooit nog hier te posten, maar bij deze toch wel. Eerder deze week heb ik de Story Automatic skindiver overgenomen van @KaiseRRuby. Hij is enorm gaaf, maar ik krijg hel-le-maal niks gevonden op internet over dit merk. Ik weet vanuit het verkooptopic van Ruben dat @lassale het uurwerk heeft kunnen maken, maar daar houdt het op.

Weet er iemand toevallig wat dit voor merk is (misschien een plakmarkje van vroeger) en hoe oud hij ongeveer is? Penanker en verchroomd doet mij vermoeden dat het nog de jaren 60 is, maar de styling lijkt me eerder vroege jaren 70.

Alvast bedankt!

6 likes

Volgens Mikrolisk een submerk van Bader sa.
Waarom denk je dat het een penanker is, ik wist nl. niet dat je ook automatische penankers hebt…

edit
Had deze post niet gelezen maar ze blijken idd te bestaan, automatische penanker uurwerkjes…weer iets geleerd :wink:

2 likes

Ik gok ook vroege jaren 70
maar inderdaad, helemaal niks over te vinden
ik vond op Uhrforum een verwijzing naar een Story Automatic, waar een 25jewels BF158 in zit
Uhrforum

1 like

Die zit hier ook in, meer info kun je vinden in het verhaal van Harry over de Story:

Heel fijn dat je hem gaan dragen @Mipnick!

2 likes

Thanks! En natuurlijk het topic van @lassale ook gelezen. Echt een super verhaal, een echte Story :wink:

1 like

Kwam ook later nog voor hoor, zeker aan de onderkant van de markt.

1 like

Ik had toentertijd al eens gekeken of ik iets over het merk Story kon vinden.
Zoals @Frans53 al aangaf, was Story (Volgens Mikrolisk) onderdeel van Bader SA / Bader & Hafner, gevestigd in Holderbank Zwitserland…
Bader & Hafner blijkt volgens Mikrolisk aan een hele lijst met horlogemerken te hangen.

https://www.mikrolisk.de/show.php?site=280&suchwort=Hafner&searchWhere=all#sucheMarker

Geen idee waarom ze het niet bij één merk hielden. Mogelijk dat dat te maken had met waar het betreffende merk werd verkocht, of kochten ze kleine horlogededrijfjes op?

Mentor was mogelijk het meest bekende merk van deze firma en daar is ook wat meer over terug te vinden. Mentor horloges kom je nog geregeld tegen en daar zitten soms hele mooie exemplaren bij, als je tenminste van vintage houdt.

Ik kwam ook deze Mentor duiker tegen, met hetzelfde Baumgartner 158 uurwerk, als dat de Story heeft.


Hieronder wat links met info over Mentor horloges.

https://chronopedia.club/Mentor

5 likes

Gaaf om eens te lezen ja. Ik ben vooral heel blij dat jij er zo veel van hebt kunnen maken! :grin:

1 like