Stowa heeft vandaag een nieuwe versie van de Antea KS aangekondigd met een koperkleurige wijzerplaat:
“The watch which we present you today has not only a background (the original is from the time around 1938 and is exhibited in our STOWA museum) but shows at the same time the closeness to customers from STOWA. After the presentation of the historical watch on our Instagram account a few months ago, there were a lot of customers who liked the rare colour of the dial. When we were requested to reissue this version, we didn’t have to think longtime. Here it is, the Antea KS Roman Rosé. Available from now on in our onlineshop.”
De prijs is hetzelfde als de zilverkleurige Antea KS: €1020.
Wat vinden we ervan? Mijn kleur is het niet en het Bauhaus-aspect is er met de romeinse cijfers wel af…
Kleur is leuk, maar het sunburst effect van de wijzerplaat, doet afbreuk aan de simpelheid van het “Bauhaus” concept. Dat deed het origineel beter. Misser IMHO
Misschien is dat gezichtbedrog, bij een horloge van nog geen 7mm dik kan je wijzerplaat nauwelijks te diep liggen Bij de gewone Antea KS valt het misschien minder op omdat rand en wijzerplaat dezelfde kleur zijn…
even rekenen:
glas voorkant: ± 1mm
glas achterkant: ± 1mm
Peseux 7001: 2.5mm
blijft er maximaal 2.5mm over tussen wijzerplaat en glas.
Ik vind dat bij de reguliere Antea KS ook een afknapper
Een Bauhaus klok moet een plaat zo dicht mogelijk tegen het glas hebben om de cleane stijl te benadrukken, een soort ‘all dial’ effect. De ouwe doet dat wel goed.
Ah ok, was me bij mijn Antea nooit opgevallen want al mijn andere horloges hebben een diepere ‘kom’…
Denk dat het amper platter kan zonder dome-glas te gebruiken.
Met de rosé kleur en diameter van 35.5mm lijkt dit meer gericht op de vrouwelijke klanten of zie ik dit verkeerd?
vind de kleur best mooi maar inderdaad jammer dat de roman doorloopt op de subdial…