Stowa Antea met foto / reis / aankoop verslag

Afgelopen week op vakantie geweest in Duitsland. En op voorhand gekeken hoe ver Engelsbrand verwijderd was van het vakantieadres. Nou het lag niet echt in de buurt > / < 580km.

Afgesproken met Stowa dat ik maandag 26 maart langs zou komen. Een mooi idee dat je het horloge dat niet te koop is in winkels zelf ophaald bij de maker.
We vertrokken met zon en eindigden in de sneeuw. Waren we met wintersport? Het is echt een prachtige omgeving (Zwarte woud)

Bij aankomst viel het toch een beetje tegen. Het zag er, het gebouw anders uit dan ik mij had voorgesteld. Stowa is gevestigd op de 1e etage. Ook het museum… kale ruimte in het gebouw was anders.
Na alle horloges te hebben bekeken stond mijn besluit vast en ging tot de aankoop over van de Stowa Antea zwart zonder datum. Ik heb helaas niet de master Jorg Sauer gezien.
Hier contant betaald minus de 15% korting die ik heb mogen ontvangen via de inspanningen van Mischa. Mischa enorm bedankt.

Hier volgen nog wat snap-shots.

P.s.

Eigenlijk krijg ik nog meer korting…
ik krijg het horloge over 3 weken aangeboden tijdens de herdenking van mijn geboortedag. Een heel mooi cadeau.

Mooi stijlvol en rustig horloge en ook prachtige foto’s! Hoe groot is het eigelijk?
Veel plezier met de nieuwe aanwinst.

Groeten, Tom V.

Info Stowa site www.stowa.de

Antea schwarz ohne Datum.

Wir bauen das Modell Antea auch mit schwarzem Zifferblatt und ohne Datum.
Der Durchmesser ist ebenfalls 39 mm.
Das Automatikwerk ist durch den Glasboden sichtbar.
Uhr wird mit schwarzem oder braunem Band geliefert. Auch hier passt das Milanaiseband in 20 mm breite.

Mooi en leuk verslag Tony! (tu)

Mooie foto’s ook van de vintage’s en het gebouw ziet er idd … anders uit dan ook ik had verwacht. :slight_smile:

Van harte met je horloge en alvast Gefeliciteerd met je verjaardag :smiley:

Tony ,
gefeliciteerd met zo’n mooi horloge !
En het verhaal er bij … klasse !
Veel plezier er mee .
Peter Peters
PS
Ga je het , of hem , of haar ( wat is het eigenlijk…?? ) ook dragen ?
Misschien alleen bij feestelijke gelegenheden , wanneer je “” Knap in Pak Nummer Een zit “” …?
Peter

Peter Peters Schreef:

Tony ,
gefeliciteerd met zo’n mooi horloge !
En het verhaal er bij … klasse !
Veel plezier er mee .
Peter Peters
PS
Ga je het , of hem , of haar ( wat is het
eigenlijk…?? ) ook dragen ?
Misschien alleen bij feestelijke gelegenheden ,
wanneer je “” Knap in Pak Nummer Een zit “”
…?
Peter

Nee er is geen pak en er komt geen pak. Vroeger wel gedragen bij gelegenheid maar nu…

M.i. kun je dit zowel sportief, casual, dress watch dragen. Zeker door de zwarte wijzerplaat is HIJ
makkelijk te combineren. En in het echie is ie echt mooi.
Ondanks dat ik eisen stel aan n klok bv > 40mm
is HIJ met zijn slechts 39mm n mooie aanwinst. Was al langer op zoek naar n strakke klok voor niet al te veel.
De Antea voldoet wel aan deze eisen.

Dragen doe ik het haast niet een horloge het is gewoon mooi om er n paar te hebben.
Ondanks het standaard uurwerk met glasbodem en eenvoudig ontwerp spreekt de Antea mij erg aan.

Bij tijd en gelegenheid zal ik eens andere foto’s maken.
Met op de achtergrond bv Stowa anzichtkaarten of…

Heel leuk zo’n reis Tony en absoluut de moeite waard, een prachtig horloge! Mooie foto’s ook!

Mooi strak horloge met een heel klassieke uitstraling, goede keus (tu)
Leuk als je zoiets bij de fabriek zelf kan ophalen, hoewel het gebouw idd wel erg weinig uitstraling heeft (Watchland ziet er dan toch heel wat beter uit :smiley: )

Bedankt voor de leuke reportage, en veel plezier met je nieuwe aanwinst (tu)

Groet,
Paul