Stowa COSC?

Besten,
Als vervolg op mijn eerdere vraag over verkooppunten heb ik nog een vraag en wel de volgende:

Wat is de toegevoegde waarde van het cosc keurmerk? Ik weet wat het is en betekend maar is het de 210 euro extra (bovenop de 500 euro) waard?

Graag jullie mening en mocht nog eiemand een verkooppunt uit de mouw kunnen toveren, graag!
Groet,
Ger

Het staat natuurlijk wel stoer op de wijzerplaat. Hoewel, Stowa wijzerplaten staat geloof ik niet eens Stowa op.

Het heeft ook een beperkte ‘houdbaarheid’. Als je na een paar jaar je horloge laat servicen zou je het eigenlijk opnieuw moeten laten doen. Verder hebben moderne ETA uurwerken (is dat wat er in zit?), van huis uit al een goede nauwkeurigheid.

Ik zou er geen 200 euro extra voor over hebben, tenzij je er ook een ander uurwerk voor krijgt. (lees: met andere, betere componenten).

Arjen,dank voor je reactie!
Mochten anderen er nog een mening over hebben dan hoor ik het graag!
Grt Ger

De COSC-werkjes zijn optisch ook wat mooier afgewerkt. (zie papieren katalogus van Stowa).
Persoonlijk vind ik het dat prijsverschil niet waard. Als je de klok met lange tussenpauzen draagt moet je ze toch weer iedere keer opwinden en juist zetten. Die kleine afwijking per week stoort me niet.