Goedenavond allemaal,
Ik ben erg aan het twijfelen in mijn keuze tussen 2 horloges. De stowa flieger klassik 40 en de christopher ward c60 trident pro 600.
Wat zouden jullie kiezen of vinden jullie meer kwaliteit of charme hebben? .

Denk dat je hier veel stemmen gaat krijgen voor de Stowa. Toch zou ik voor de CW gaan. Het is niet anders.
Wel is het zo dat CW regelmatig forse kortingen geeft. Zou wachten tot die weer eens langs komt 
Dat is dan een redelijke compensatie voor de mindere 2de hands prijzen van CW.
STOWA No brains 
CW heeft geen enkele historie, Stowa wel and thats that.
Ik zou voor de Stowa gaan.
Aparte vergelijking.
Een flieger tegen een Diver.
Wel datum, geen datum…
Waar ga je hem voor gebruiken anders dan natuurlijk klokkijken? Speelt waterdichtheid een rol (wat is het verschil tussen de twee)? Afleesbaarheid belangrijk? Uurwerk verschillen, zichtbodems?
Qua charme en kwaliteit durf ik niks te zeggen, daarvoor verschillen ze ook te veel.
Ik vind ze beide erg mooi. Aangezien ik wel een duiker heb, maar nog geen echt mooie flieger aus Deutschland, zou ik zelf voor de Stowa gaan.
Bij voorkeur in blauwe sunburst met oranje accenten…
Vind je ook niet @25tien?

@DiederikvanZ, dat laatste van die blauwe Stowa mag je negeren hoor 
De Stowa ken ik niet, maar de Christopher Ward heb ik er 2 van gehad, prima kwalitijd, zeker als je deze met korting koopt, is de laatste jaren rap duurder geworden. Ook de 60 dagen gratis retouren en de 5 jaar garantie zijn erg prettig.
In beide gevallen is de Lug to lug lengte 50-51mm of daaromtrent, tenzij het de 38mm CW betreft. Daarmee vallen beide horloges af voor mij. Ik merk voor mezelf dat een 44-48mm lug to lug optimaal draagt.
De Stowa zal veel stemmen krijgen, maar ik vind Fliegers ergens saai. Daarom zie ik altijd graag Fliegers met sandwich dials, sunbursts of uitweidingen op het ontwerp die het horloge interessant maken. De Stowa is heel erg sober en is niet de versie met Rhodium plaat. Wel mooi, maar dus eigenlijk oninteressant.
Daarmee blijft over de Christopher Ward. Het golfmotief op de wijzerplaat, de wijzers zelf… Het is echt een cool horloge met een zeer eigen gezicht. Beetje groot met 43mm, maar ik zou naar de CW neigen.
Uiteraard een kwestie van smaak, maar ik vind zo’n standaard flieger ook erg saai, dus zou ik zeker voor de CW gaan; prachtig stijlvol horloge. Wel vind ik de oude versie die je daar op de foto hebt staan iets mooier dan de huidige versie met het nieuwe logo:
Succes met je keuze!
Mijn 2 centen: Ik zou ook voor de Chr. Ward gaan. Zeker ook vanwege de mooi wijzerplaat. Fliegers… ik kan er nog niet aan wennen. Niet ingetogen, maar gewoon saai zijn de meeste.
Ik ben meer van de vliegers dan van de duikers. Maar wat is die Stowa toch werkelijk een plaatje met een hoge kwaliteitsbeleving. De CW mag er ook zijn! Die wijzerplaat is onwijs fraai en over de kwaliteit van CW zit ik niet in. Vooruit, allebei dan maar.
Het prijsbeleid van CW is echt onnavolgbaar en weinig overtuigend. Van de zomer stond een hele reeks met 50% korting in de etalage. Ja, ook ik ben gezwicht. Ik schrijf daar misschien nog wel een NA over. Pracht horloge, fraaie afwerking, een feest op de pols. Maar eerlijk gezegd meer gekocht vanwege de prijs dan vanwege de passie. Dat brengt twijfels met zich mee om echt, onverholen, wild enthousiast te zijn.
Mijn voorkeur gaat uit naar Stowa. Een merk met echte geschiedenis in vergelijking met CW. Vind overigens wel dat CW mooie horloges maakt, maar dat vind ik van Steinhart bijvoorbeeld ook.[quote=“Fate_Amenable_To_Change, post:7, topic:120170”]
In beide gevallen is de Lug to lug lengte 50-51mm of daaromtrent
[/quote]
Volgens de site van Stowa is de L2L 48,60mm voor de flieger, van de CW weet ik het niet.
Dat is appels met peren vergelijken.
een dresser vs een duiker.
Deze Stowa oogt wat saai. Ik zou dan op de mogelijke HFLE limited Stowa wachten van een komend jaar?
Dus voor nu voor de CW gaan 
Hee, je hebt gelijk wat de 40mm betreft. De Sport versies die 200m WR zijn en 43mm groot hebben 51mm lug to lug. Dan is de 40mm te doen.
Maar het blijft wat saai. Pak dan de Ikarus… Die is maar 660 Euro, maar ik vind die Rhodium dial al leuker dan het geijkte. Of de Archimede 39mm bronzen Flieger. Weer eens wat anders. 
Bedankt voor alle antwoorden! Ik zit denk ik ook eerder te denken aan een stowa zodat ik hierna eens kan kijken naar een sumo of turtle. Chr ward blijft een prachtig horloge maar de Stowa spreekt me toch meer aan. Of heeft iemand suggesties voor betere horloges onder 1000 euro?
Dat is idd een mooi horloge en voor een mooie prijs![quote=“DiederikvanZ, post:15, topic:120170”]
Of heeft iemand suggesties voor betere horloges onder 1000 euro?
[/quote]
Weet niet of die beter is maar ik vind zelf de Seiko Shogun een prachtig horloge. Is wel wat groter met 44mm dacht ik.
Squale 1521 Azuur gepolijst.
Sinn 556a op leder.
Zoals reeds eerder aangehaald is het idd een wat rare vergelijking wegens 2 totaal andere horloges …
Maar goed … FWIW zou ik sowieso voor Stowa gaan, maar dan wel een versie zonder tekst op de dial …
Ik ben niet van de fliegers, en heb zelf een Trident 300. Die vind ik net iets eleganter dan de Trident 600.
Ik zou voor de CW gaan!
Ik zag een seiko shogun (sbdc029) voorbijkomen op het forum en dit is hem dan waarschijnlijk geworden. Altijd al een zwak gehad voor seiko duikers. Het is trouwens de shogun van stijn306. Ziet er naar uit dat ik hem volgende week maandag kan ophalen.