Stowa HFLE 2017 : Sunburst blue dial Ikarus! Info upgrades + foto's!

Waarom niet?

dan wordt de stemronde wel heel makkelijk

2 likes

Weet het niet. Er zijn al zoveel specials van Stowa… En op prijs zal Stowa weinig concessies doen.

1 like

Waar blijft de stowa?

1 like

Nog 20 minuten, 45 sec tot de deadline. Geduld. ( bron: Breitling Aerospace). Geduld.

4 likes

Ik heb veel contact gehad met Stowa en met jullie in dit draadje. Ik stond open voor input en dat er dan een orkaan aan meningen komt kon ik natuurlijk verwachten. Gelukkig zat er een hoop nuttige feedback bij! Dank daarvoor. Ook Jorg Schauer heeft actief meegedacht over de mogelijkheden.

Ter zake. Ik heb wat knopen moeten doorhakken.
En even gelijk ter informatie omdat de kleur oranje nogal omstreden bleek: Schauer gaf aan geen blauwe limited te kunnen maken zonder accentje, aangezien dit te veel overeen zou komen met de blauwe watchtime flieger 2015 die destijds 980 euro kostte (met top grade dat wel). Er moest dus iets speciaals aan zitten, en enkel een no date was niet voldoende onderscheidend.

Het definitieve voorstel is geworden een Stowa Ikarus met de prachtige blauwe sunburst plaat. Het gaat om een no date. Het uurwerk is het betrouwbare automatische Zwitserse kaliber ETA 2824-2 elabore (hacking en hand wound).

Naast de blauwe no date dial onderscheidt deze flieger zich verder door een gegraveerde solide caseback met vermelding van “HFLE 2017” en het unieke nummer met vermelding van totale oplage. Daarnaast is het logo van stowa in een fluo tint oranje, een knipoog naar het HF.

Niet onbelangrijk: De prachtige thermisch geblauwde wijzers die niet op de gewone Ikarus zitten komen wel op deze LE!

De specs verder zijn een nette 40mm, 20mm lug width, 12mm dik en voorzien van ontspiegeld saffierglas. De strap is een bruine lederen Stowa strap.

Voor de volledige Ikarus specificaties:

https://www.stowa.de/Ikarus.htm42

De Stowa Ikarus is normaliter zonder upgrades 660 euro. Stowa is geen goedkoop merk dat vaak aan kortingen doet dus ik ben wel blij om te melden dat de HFLE met de vele aanpassingen (geblauwde wijzers, blauwe sunburst plaat, kleuraccent en engraved solid caseback) 680 euro kost. Een hoop geld, maar voor een hoop horloge van een mooi merk.
UPDATE
Hier de afbeeldingen en laatste info! Zoals je ziet gaat het om een wat donkerder tint oranje wat het logo betreft, die wat mij betreft beter past bij de prachtige plaat dan de oranje tint die ik in een eerder concept liet zien. Ook heeft Jorg Schauer een caseback ontworpen en deze gegraveerd! Zoals gezegd met vermelding van nummer en HFLE 2017. Zie de foto’s hieronder.

Mocht deze gravering nou niet zo je ding zijn, dan staat het je vrij om te kiezen voor een gravering in originele stijl zoals helemaal beneden getoond in een voorbeeld (met uiteraard correcte HFLE vermelding).

De nappa lederen band is trouwens in bruin of zwart, de keuze is aan jou!

Kortingen bij upgrades

De mogelijkheid voor een top-grade ETA-2824-2 voor 110,- in plaats van 130,-.
De mogelijkheid voor een extra doorkijkbodem met saffierglas voor 80,- in plaats van 110,-.
De mogelijkheid voor een 20mm Milanaise bracelet mat of gepolijst voor 120,- in plaats van reguliere 150,-.

Dit is hem dan! Klik voor groot.

Voorbeeld milanaise strap deze is gepolijst (met ander ontwerp dial):

Alternatieve gravering voorbeeld. De caseback blijft verder identiek. Uiteraard zijn de gegevens dan kloppend :wink:

Wellicht overbodig maar ik wil het wel vermelden: uiteraard krijg je normale garantie op de blauwe Ikarus en kun je rechtstreeks bij Stowa terecht mocht je vragen of problemen hebben. Natuurlijk mag je over specifieke vragen over dit voorstel mij wat vragen of deze stellen in het topic.

Ik ben best trots op het voorstel en het was een plezier om met Stowa samen te werken, zoals altijd heel prettig in de communicatie. Ook wil ik jullie bedanken voor alle support en input!

Hier nog de volledige specificaties:

og even de specs van de Ikarus voor de volledigheid:

  • Case diameter:40,00mm
  • Height: ~12mm (wat dikker dan het origineel door de solid caseback.)
  • Strap width: 20,00mm
  • Lug-to-Lug size: 48,60mm
  • Waterproof: up to 5ATM (50m).
  • Weight: 70 gr. (leather strap), about 120 gr. (metal bracelet)

Materiality

  • Case:Stainless steel, fine matt, ground by hand
  • Dial: Sunburst blue dial, Superluminova C3
  • Hands: thermically blued hands, Superluminova C3

Movement:

  • ETA 2824-2, mechanical, automatic

Specific features:

  • Engraved case back, hands and numerals on dial with Superluminova C3
    Vergeet niet: lumeknaller!

gr, HJR

36 likes

Sodemieters! Het wachten was niet tevergeefs :+1:

Graag nummer 67… zo werkt dat toch? :joy:

1 like

Mooie specs, scherpe prijs, top! :+1:

1 like

Potdikkie, precies de versie die ik mooi vind. Ik had me voorgenomen de Stowa vanwege de prijs niet te nemen, en dan kom je met deze. Nu goed nadenken.

1 like

Congrats met het gave voorstel!!!

7 likes

Ook deze is echt prachtig en heel subtiel !
Tjonge jonge waar ben ik aan begonnen…

1 like

Bedankt Johan en jij ook goed werk!!

Nogmaals excuus voor het ontbreken van de complete afbeeldingen, hoop dat ik deze van de organisatie nog mag toevoegen wanneer ze binnen zijn.

Gr, HJR

2 likes

Dibs voor nr. 31

Topper hoor! Enig idee of ze ook dit jaar uitgeleverd zouden kunnen worden?

Grtz. Erik

Ha wat heb jij het spannend gemaakt :)…
Nog spannender dan Pellikaan :slight_smile:
Hij is prachtig geworden. Nu moet ik op twee ontwerpen stemmen.
Jammer van de datum, maar geen deal breaker voor mij verder.

Wow, gaaf ding!
Aangezien het niet chique is om op jezelf te stemmen gaat mijn stem naar de Stowa!
Nr. 8 graag!

5 likes

Oh ja, voor mij dan graag nummer 5 trouwens.

Ik heb me nog niet helemaal verdiept in dat deel van de regels, maar het zou kunnen dat je op jezelf móet stemmen. Als je in aanmerking wil komen voor een gewenst nummer tenminste, maar misschien dat er voor de werkgroepleden net even andere regels zijn. @GhentWatch , weet jij hoe dat zit?

1 like

@Vigorelli:

Heel erg gaaf, dit! Hulde voor het regelen! Mijn stem heb je.

En ik teken me in voor #03

1 like

Toch grappig dat er links en rechts al zo veel bouwnummers worden “gereserveerd”, terwijl de stemronde nog niet eens begonnen is. Leggen jullie tijdens de vakantie om 07:00 ook altijd jullie handdoeken op de ligbedjes bij het zwembad? :wink:

30 likes