Ik vind het een toffe combi tussen modern en klassiek, en blauw op wit doet het altijd goed IMHO
Helemaal eens!
Ik kan het niet goed zien is de bezel nou gepolijst of geborsteld? Ik denk dat een gepolijste bezel erg mooi zou passen bij de blauw sunburst plaat.
Ik heb al een tweetal marine klokken. Enerzijds de Khaki Navy Pioneer met zilveren dial, geblauwde wijzers en kleine seconde. Anderzijds mân MĂŒhle GlashĂŒtte in middernacht-blauw met zilveren wijzers en kleine seconde.
Deze Stowa Marine zou daar niets aan toevoegen en die Hamilton moeten ze uit mân koude, dode vingers trekken om 'm weg te krijgen.
Kortom: Verschrikkelijk mooi horloge, maar helaas geen behoefte aan.
Er is, in de dertiger jaren, een Antea met een koperen / koperkleurige wijzerplaat geweest. Die zou ik wel willen.
Ik vraag me af hoe het met het initiatief van deze HFLE staat?! Is toch niet gestopt vanwege alle âgoedbedoeldeâ suggesties?
Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe het ermee staat.
Ik ook
Nee hoor. Ik ben nog in gesprek met Stowa over wat details om tot een duidelijk en zo goed mogelijk voorstel te komen. Maar voorstel twee ligt in principe klaar.
Ik heb al behoorlijk wat info gegeven en opties aangedragen, en jullie input wordt gewaardeerd en meegenomen. Ook de kritische reacties. Niet erg dat het hier even wat rustiger is.
Ik ben benieuwd wanneer de andere voorstellen met nieuws komen.
gr, HJR
Voor wat het waard is, ik ben eigenlijk alleen maar benieuwd naar nieuws van dit voorstel.
Nog even een antwoordrondje.
Stowa is akkoord wbt deze drie. Vandaar dat ik ze laat zien.
Ik ga niet vooruitlopen op een inkoopactie. Op het moment is dat niet aan de orde en daarover heb ik het met Stowa ook niet gehad. Ik wil graag een mooie mechanische HFLE van Stowa neerzetten. Als dat niet lukt, en die kans zit er helaas best in, zien we weer verder. [quote=âFate_Amenable_To_Change, post:407, topic:107582â]
700
[/quote]Dat zal zeker meer zijn bij kleine afname 5-10 (blauw blauwe wijzers).
Een blauwe sunburst voegt echt niets toe aan de afleesbaarheid of doelmatigheid. Als puritein moet je dan gaan voor die Laco 55m van 3000,- of een Stowa FOLE voor de kleinere pols.
Na mijn mailtje kwam hij met het ontwerp in de eerste post. Ik ga hem niet vragen nog even twee modellen voor ons te bedenken en uit te tekenen. Wat er mogelijk is heeft hij duidelijk gemaakt, namelijk veel. In Juli is er evt een gesprek als dit wat wordt maar dan zal hier toch wel een keer besloten zijn. Ook is het nog wachten waar Pellikaan / Panda mee komt.
Het grijze voorstel staat er, maar blauw blijkt vooralsnog meer populair.
gr, HJR
Hebben jullie eigenlijk al contact met @Jur en/of @Henrik gehad, want volgens mij was de prijs (< 500,-) toch wel een van de harde eisen. Voorgaande jaren wel in ieder geval.
Dit is al een paar keer besproken in dit topic. Geen harde eis, wel aan te radenâŠ
Er wordt wel gewerkt aan meer duidelijkheid.
gr, HJR
Niet moeilijk doen over een Eurotje meer of minder⊠DNB zegt dat de economie in de lift blijft zitten, de werkloosheid daalt naar 4.4 procent en de lonen moeten omhoog om richting het scandinavische model te komen⊠Kortom, het mag een pondje meer zijn van DNB.
Wie zijn wij dan om daar niet in mee te gaan?
Ja dat ontbreekt er bij vrijwel alle initiatieven best wel
Eerder wat betreft richtlijnen en regels. Maar daar is men mee bezig.
Als je vragen hebt over dit voorstel, shoot!
gr, HJR
Ook dat
Bij het:" Er kan van alles" ging het volgens mij mis. Meer duidelijkheid over wel/geen datum, kleur en aanverwanten lijkt mij gewenst, want als je dat aan het forum over laat wordt/blijft het een zooitje. Alleen een versie met datum, zonder leukbedoelde onzin als een gekleurde 17 minutenmarker en liefst met een strakke kroon zou voor mij persoonlijk een optie zijn. En mocht je ergens iets subtiels in oranje willen doen, doe het dan alsjeblieft in Mark II fluo oranje-rood. Ik zou het dan bijvoorbeeld bij de secondenwijzer laten. Dat past prima bij zowel grijs als sunburst blauw.
Ik heb er inderdaad ook aan gedacht direct twee voorstellen neer te leggen. Maar ik heb ervoor gekozen hier wat ruimte voor discussie en input te geven. Dat het dan een zooitje wordt en iedereen zijn eigen voorkeur noemt (precies wat jij hier ook doet) had ik wel verwacht en hoort er dan maar bij.
Duidelijk komt er zeker in de vorm van het tweede voorstel over de blauwe, weer gerust.
gr, HJR