Komt denk ik door dat het gewoon ‘geen nut meer heeft’ om te stemmen.
Ik vind @GhentWatch heel aardig hoor, en je krijgt je geld terug… Maar ik laat 't wel op m’n eigen rekening staan…
Dat lijkt eenieder te denken inderdaad. Daar win je geen oorlogen mee.
Zowel de EMG als de STOWA zijn super kandidaten. Het is inderdaad jammer dat er geen budget is want dat maakt de competenties een beetje oneigenlijk. Dit is naar de toekomst toe gefixt.
Heel jammer als de STOWA er in de huidige versie niet zou komen. Daar is hij niet alleen veel te mooi voor maar is er ook meer dan genoeg animo voor. Ik zou het niet erg vinden als er - gezien de uitzonderlijke situatie - een tijdelijke afwijking of andere interpretatie van de regels zou komen om de STOWA toch mogelijk te maken. Bijvoorbeeld door in te stellen dat bij een bepaald minimum aantal hij er gewoon toch komt !
Ook tegenover het vasthouden aan de regels - voorzover dezedit zouden uitsluiten - staat ik niet onsympathiek.
Geen democratie maar gewoon een wijs besluit van “de leiding”.
Ik heb zelf overigens om 20.03 op zowel de EMG als de STOWA gestemd. Ben beried om een weekje Schwarzkopf te gaan als ze er allebei komen !
Het prijsverschil spat er wel vanaf maar zou ze beide met plezier om de pols doen.
Zo zit ik er ook precies in.
Beide voorstellen zijn zo mooi! Zelf behoorlijk laat ingestapt in de EMG. Niet zn fan van een flieger maar deze Stowa doet wel wat met me. Er zijn er afspraken gemaakt voor een HFLE 17 hier komt een winnaar uit. Ben geen voorstander van een tweede LE in één jaar. Om concreet tot een oplossing te komen kan je natuurlijk de afspraak van het buget omzetten en van volgend jaar de 750 euro grens, en de Stowa de HFLE 18 maken en in Januari uitreiken. Dan ga ik misschien overstag voor mn eerste flieger. Nogmaals hulde aan alle voorstellen!
En toch moet je daar ook mee uitkijken.
De lol van de HFLE is ook gewoon dat je élk jaar een keuze heb voor een gaaf idee.
Iets vroeger in het jaar een stemming voor een HFLE tussen de 500 en de 750 lijkt me een strak plan.
Komt er dan een ander voorstel dat wint, is het gewoon weer jammer voor Stowa.
Augustus '18 is wat laat, maar aan de andere kant… Zo zijn de regels helaas.
Als het nu ‘ineens allemaal wel kan’ gaat de lol van een HFLE ook weg.
Eens zo sta ik er ook wel een beetje in. Maar er is nu zoveel animo voor twee verschillende voorstellen dat het een eenmalige optie zou kunnen zijn.
Veel liefhebbers voor de STOWA, dat is helder. Maar te weinig kopers, blijkt uit het aantal van 27 betalende stemmers. Dat is jammer. Ik denk dat bij het kiezen van een HFLE het prijsverschil tussen de kandidaten altijd een grote rol zal blijven spelen bij het kiezen van de uiteindelijke winnaar. Overigens wens ik de EMG winnaars veel plezier met hun horloge. Een mooi horloge met een mooi verhaal, getuige de topics op HF. @25tien, gefeliciteerd met het resultaat en je knappe campagne.
Waarom al een stemming in januari? Zo ontneem je alleen maar de kans dat er andere, misschien nog betere voorstellen, ontwikkeld kunnen worden.
Ik snap de teleurstelling omdat de Stowa niet zal komen maar om de regels zo te zetten dat alleen dit voorstel kans heeft vind ik niet het idee van de hfle.
Hoeveel liefhebbers zouden er, met mij, alsnog een betalende stem willen uitbrengen op de Stowa, en heeft dit eigenlijk nog wel nut?
Ik zal eerlijk zijn, heb nog niet gestemd omdat ik twijfelde (ivm andere bestelling). Maar ook omdat ik niet voorzag dat de EMG zó hard zou gaan.
Ik weet dat er meerdere zijn die nog wel zouden willen stemmen, maar 99 gaan we nooit halen, echt niet. Blijven de stemmen op de Stowa dan wellicht staan voor 2018?
Lijkt me niet. Dan zou je ook het stemgeld vast moeten houden, wat niet de belofte was.
Het is gewoon even afwachten wat er besloten wordt…
Precies, verder blijft het speculeren wat ergens wel leuk is natuurlijk.
Of gewoon alsnog stemmen en zorgen dat er ook 99 betalende stemmen uiteindelijk voor de Stowa zijn net als de EMG. Dat is de grootste kans voor de Stowa!
Hoe denkt de vader van het Stowa initiatief @Vigorelli zelf over een eventueel vervolg al dan niet als HFLE. Want zonder hem hoeven we het er niet eens meer over te hebben. Ook hij heeft een puike campagne geleverd, helaas met een kleinere doelgroep.
Ook ik wil heel graag een Stowa LE maar het gaat dit jaar helaas niet gebeuren.
Gewoon volgend jaar een nieuwe HFLE , prijs range 500/700 , dan komen er vast nog leuke voorstellen erbij als concurrent voor de Stowa, nieuwe ronde nieuwe kansen.
De regels zijn dit jaar al aangepast waardoor dit voorstel ook mogelijk kon worden, om het nu weer aan te passen zodat dit specifieke voorstel in januari mogelijk te maken gaat mij een beetje te ver (prachtig voorstel overigens).
Ook om andere voorstellen nog een kans te geven in 2018 en niet direct de deur dicht te gooien in januari.
Niet dat ik zeg dat er andere voorstellen komen, maargoed je weet nooit waar mensen mee bezig zijn op de achtergrond.
Hoe ging het vroeger met de voorstellen die niet doorkwamen?
Werden elk jaar de regels weer gewijzigd?
Jongens gewoon stemmen en aanbetalen zodat we de 99 halen.
Dan wordt het interessant om te zien wat er gebeurd met twee voorstellen op 99 vol ingetekend.
Loting ?
Ik denk dat er inderdaad genoeg Stowa liefhebbers zijn, waaronder ik zelf. Het prijsverschil met de EMG is helaas te groot en daar voorzien de regels totaal niet in, naar mijn mening.
Waarom zou bijvoorbeeld een Stowa stem niet voor 3 kunnen tellen? Je stemt immers ook op een horloge die 3x zoveel kost dan een EMG. Dus een stem een waarde toekennen op basis van de waarde van de ingediende voorstellen (exclusief extra opties).
Persoonlijk vind ik het echt heel jammer dat de HFLE Stowa het niet gaat redden, maar dat had ik ook wel verwacht. Ondanks dat, heb ik wel het stemgeld voor de Stowa betaald.
Ook met de HFLE van 2018 zie ik het somber in voor de Stowa. Als er weer een voorstel wordt ingediend met een HFLE van € 225,-, dan zal de Stowa limited, het waarschijnlijk weer gaan afleggen.
Stowa is een gerespecteerd merk, met een Stowa als limited hadden we echt een geweldige limited gehad en veel jaloerse forumleden van buitenlandse fora gehad. De blauwe wijzerplaat wordt normaal gesproken niet door Stowa geleverd, behalve dan voor de Watchtime limited.