Afschuwelijk idee. Hiermee stel je echt hoe rijker hoe beter. Vrij walgelijk zelfs.
Of de minderheid een stem geven
Ik vind dat nu ook geen goed idee, maar hoe jij het stelt @marijn, dat is echt compleet jou eigen interpretatie. Dat haal ik daar totaal niet uit en denk ook niet dat de schrijver dat heeft bedoeldâŠ
Waarom gelijk zo fel er in hakken eigenlijk?
De EMG is winnaar , einde verhaal.
Belangrijkste les is dat er nooit meer 2 verschillende prijs klasse horloges tegen over elkaar gezet worden.
Dat is duidelijk ondertussen.
Volgend jaar dus een hoge prijs klasse HFLE , de Stowa gaat dan moeilijk te kloppen zijn.
@Ronald
Mee eens, maar @GhentWatch had ook al zo iets bedacht van in het duurdere jaar ook een minimumprijs te hanteren, om deze wel heel grote verschillen uit de weg te gaan. Dat vond ik een puik idee!
Het is wel de consequentie. Ik proef dit overigens bij meerdere reacties. Een soort minderwaardigheid van de emg, maar vooral het je neerleggen bij het feit dat een goedkoop horloge gewonnen heeft. De plebejers hebben gewonnen.
Denk je eens in, een verkiezing waarbij hoge inkomens meer stemmen krijgen, of zo.
Ik denk toch dat dat een persoonlijk gevoelskwestie is, van jou zelf. Hoor er verder niemand over en heb het zelf ook zo allemaal niet bezien, en ben het er ook gewoon niet mee eens.
Vergeet niet: zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten
Een manier om minder draagkrachtigen vakkundig uit te sluiten. Waarom blijft dan iedereen doorzeuren. Werkelijk, een duur horloge meer stemmen. Nogmaals, walgelijk.
@Thieuke , tegen marijn in gaan heeft net zoveel zin , als proberen de Stowa er door te krijgen dit jaar.
Dat levert niks opâŠ
Om te beginnen heb ik zelf voor de EMG gekozen.
Maar het kan toch ook niet zo zijn dat het altijd een âbetaalbaarâ horloge moet zijn omdat de meerderheid dat wil. Als de stem van de meerderheid altijd zou tellen dan kan artikel 1 wel de vuilnisbak in
Omdat de Stowa een mooier horloge is, maar duurder. Tenminste, dat vind ik. Een kleine 30 mensen zouden graag een blauwe Ikarus hebben die niet te koop is. En die kans gaat nu in principe voorlopig verloren.
Maar als dit topic je zo tegen is gaan staan, wat let je dan om de mensen die willen zeuren lekker te laten zeuren, en zelf gewoon niet meer te lezen in dit topic?
Waar het om gaat, is dat mensen maar doorgaan hun eigen zin door te douwen, al hebben ze verloren. Zelfs met voorstellen om vals te spelen. Je hebt gelijk natuurlijk.ik kan dit topic negeren. Ik heb overigens ook stowa gestemd, maar ik respecteer het idee van eerlijke verkiezingen.
Heb het volgens mij niet over een stemming gehad hoor!
Precies. En stemmen voor de Kamerverkiezingen op basis van inkomen! Of de stemmen hier wegen op basis van hoelang iemand lid is. Korter dan 3 maanden lid, dan mag je helemaal niet stemmen. Of iets anders arbitrairs
@marijn heeft wel gelijk, het zou een bizarre wereld zijn wanneer een stem meer waard zou zijn omdat je meer geld te besteden hebt.
Overigens hoop ik dat de EMG stemmers vooral hebben gestemd omdat ze de EMG mooier vonden dan de Stowa.
En terecht, het is een prachtig initiatief, voor een geweldig lage prijs.
Laten we de opinie even afwachten en anders de mogelijkheid bespreken met Jorg van Stowa om er een inkoop actie van te maken. Maar ook daarover is natuurlijk nog een hoop te doen.
Opzich geen gek idee,de hogere inkomens dragen het meeste bij,geef ze dan ook meer zeggenschap
Dat was toch het hele punt van kiezen tussen verschillende voorstellen? En als je per sĂ© een blauwe wijzerplaat wil, kan je Jörg vragen dat te verzorgen. Veel kan, maar soms kost het wel wat. Maar als je echt graag wil, so be it. Of je wacht tot hij weer langs komtâŠ
Dit dus.
Iedereen was vrij om een idee aan te dragen. Uiteindelijk zijn er 3 ideeën gekomen en daarop kan gestemd worden. De voorwaarden en regels staan vrij duidelijk in het reglement omschreven. Ik zou het een tikkeltje respectloos vinden naar de uiteindelijke winnaar als er nu alsnog 2 limiteds gemaakt mogen worden. 26 betalende stemmen is niet zo super schokkend om daar tijdens de stemronde wederom het reglement voor de HFLE op aan te passen. Uiteindelijk is het dit jaar ook een wedstrijd tussen de ideeën.
Ik ga het nogmaals zeggen, een HFLE limited zou verbindend moeten werken en voor iedereen toegankelijk. Dit jaar is de HFLE toegankelijker dan ooit en het gezever ook groter dan ooit. De ideeën hebben hun kans gehad, met de daarvoor gelden regels. 99 is het maximale aantal en als dat gehaald is, dan is er een winnaar.
Dat volgend jaar de regels anders moeten, moet na de HFLE17 bepaald worden. Dan is de race weer open voor iedereen.
Wat een horloge hobby toch allemaal wel niet teweeg kan brengen.
Hebben we ooit gehad. Zoek op âcensuskiesrechtâ. Zoân idioot idee is het niet, of jij het er nu mee eens bent of nietâŠ