Ik heb op dit moment vrienden uit London over. Die hadden graag gezien, dat je bij het referendum over de Brexit enkel had mogen stemmen, als je wist wat de consequenties waren…
Ben het op het punt van stemmen hier en in een democratie met je eens, maar zo gek is het idee niet.
In een vennootschap heb je ook meer stemmen als je meer aandelen hebt.
En luidt een oud-Hollandse wijsheid niet: wie betaalt, bepaalt ?
Meer geld is meer en duurdere horloges.
Of vindt je dat ook de horlogemarkt moet toetreden tot het feestje van nivellering ?
Is best een goed plan,nu werd er vanuit de onderbuik gestemd.
Ik stel voor een stemexamen. Voorstanders van censuskiesrecht zijn overigens uitgesloten.
Ja.
Ook door hoge inkomens.
Trek een lelijke trui aan en join die club
(wel ff je Rolex inleveren)
Maar wacht ff … het “lichtend voorbeeld” van die stroming had niet 1 maar 2 Rolexen om !!’
Ik ben VOOR !!!
Ik had al gezegd dat ik dit idee ook niks vind.
Ik heb trouwens zowel voor de Stowa als de EMG gestemd. Ik vind de Stowa mooier, maar de EMG is zeker ook erg mooi met een mooi uurwerkje, en als panda gewoom super!
Laten we maar niet stil staan bij de vorige eigenaren. Die zullen wel vermoord zijn.
Ik denk eerder links lullen,rechts vullen.
Arme Jur, krijgt het weer druk.
Dat heeft helemaal niets met rijk of arm te maken. Wat ik probeer aan te geven, is dat een verkiezing tussen een EMG of een Stowa nooit een eerlijke stemming kan opleveren, naar mijn idee.
Voor mij hoeft een horloge echt niet duur of limited te zijn, om er van te kunnen genieten. Een verkiezing met verschillende prijsklassen zou bijvoorbeeld ook kunnen.
Met de nieuwe regels, ga je nu trouwens ook mensen met weinig geld uitsluiten, omdat de prijsklasse wisselt. Als er in een jaar bijvoorbeeld 3 HFLE worden gepresenteerd van € 750,- per stuk, dan is dit toch ook niet betaalbaar?
Gewoon om het jaar afspreken…het ene jaar tot max.€300 en het jaar erop tot max.€1000…iedereen om het jaar tevreden:joy:
Ik weet niet of iedereen daarmee tevreden is. Laten wij het hopen.
Er zullen misschien ook wel leden zijn, die het jammer vinden, dat er niet elk jaar een limited voor een lage prijs wordt uitgebracht.
Moet je ook een ondergrens aanhouden, anders zijn we weer terug bij af.
Beste mensen, de EMG heeft terecht gewonnen. Geen probleem en een stem voor een duurder horloge zwaarder laten tellen dan een goedkoper exemplaar, is in mijn ogen geen juiste aanpak. Jaar duurder afgewisseld met een jaar goedkoper is wel een aardige optie. Budget gestuurde werkwijze. Een ding is belangrijk: vooraf afspraken maken en werkwijze goed overdenken vanuit alle perspectieven en ook vastleggen. Niet tijdens het spel de regels aanpassen. Geen losse vlodders gedurende het proces.
Het blijft natuurlijk jammer dat deze bijzondere stowa het levenslicht niet ziet.
Dat is dan ook weer niet eerlijk want dan kan iemand met budget ieder jaar meedoen
Eens…ja anders komt er een HFLE van €50 of minder😉
Dat geeft toch niet… wel als het ieder jaar zo duur is😕…dan kunnen mensen met minder budget misschien nooit een HFLE bemachtigen, terwijl ze dat wel heel graag zouden willen…