Stowa keuze

Nu ben ik er voor mezelf uit dat ik een Stowa Antea wil, een “net” horloge en niet al te klein, maar goed daar heb je dan weer veel uitvoeringen van, onderstaand 4 stuks (dan beperk ik me nog) welke??? Prijzen lopen niet veel uiteen, kortom: “WAT ZOU JIJ DOEN” ?

Ltd uitvoering (100) met zwarte datum, gek genoeg heeft deze op dit moment mijn voorkeur, ik hou eigenlijk niet zo van een datumschijf, maar dat zwarte lijkt het starkke design te accentueren.

De standaard uitvoering,

Standaard zonder datum,

Nummer twee (in mijn keuze lijstje), blauwe wijzers en creme kleuring,

Ik zou gaan voor de LTD uitvoering, maar goed, ik heb dan ook iets met LTD’s :slight_smile:

Ja, het is ook om het ltd. “leed” (eigen schuld) te verzachten :frowning:

lastig…

de onderste met de blauwe wijzers zou ik doen.

Zonder twijfel: de onderste.

Gerwin

Ik zou bij deze horloges ook voor de onderste gaan, straalt naar mijn inzicht het meeste uit.

De onderste, die lijkt namelijk veel op een Nomos :smiley:

Tja, hardnekkig maar Nomos lijkt op Stowa en niet andersom. Neemt niet weg dat Nomos mooie holroges maakt hoor, maar afgezien daarvan,de Nomos Tangente is mij te klein.

Ik zou de eerste doen, maar dan eigenlijk het liefst met de blauwe wijzers.

Ondanks dat de bovenste een ltd is, toch de onderste.

Je moet een horloge kopen omdat je 'm mooi vindt en niet omdat het een ltd is. Dat heb ik ‘‘geleerd’’ van andere forumlezers en daar kan ik me volledig in vinden :wink:

bovenste ietwat somber horloge, strak maar de zwarte datum leid af

onderste vrolijkt mij al snel weer op, is sjieker en mi breder te dragen

succes met je keuze

Die met de blauwe wijzers vind ik het mooiste. En als die ook eens nog met decentrale kleine seconde te krijgen is?
Dus Leen, nummer 4, eventueel met kleine seconde. En een mesh- of andersoortig stalenband er op staat prachtig!

Het is niet helemaal mijn ding.

Maar de laatste vind ik wel aardig

Just my two cents

Zonder twijfel de eerste, vanwege die zwarte datum.

Ruud

Ik vind een datum aanduiding op mijn horloges wel noodzaak. Dus de bovenste (eerste) of tweede zou mijn keuze zijn. Als je minder hecht aan de datum, dan is de onderste met de (ge)blauw(d)e (?) wijzers ook fraai.

Henrik Schreef:

Die met de blauwe wijzers vind ik het mooiste. En
als die ook eens nog met decentrale kleine seconde
te krijgen is?

Maar die is er toch? De Stowa Antea Kleine Secunde

Die is er, maar die is een stuk kleiner zo’n 35-36 mm.

Ik zou gaan voor die met de zwarte datum. Breekt het strakke effect een btje en valt zo beter op zonder schreeuwerig te zijn. Als 2e keus de geblauwde wijzers.

Wat betreft die blauwe wijzers zou ik eerst goed navragen of de secondewijzer ook van geblauwd staal is. Op een Stowa-forum (ik denk van Watchuseek, maar weet het niet meer zeker) heb ik eens een draad tussen Jörg Schauer en een belangstellende gelezen over de Marine, die geblauwde wijzers had, behalve de secondewijzer die in zwart uigevoerd was. Schauer had moeite om die secondewijzer in geblauwde uitvoering geleverd te krijgen (doet dat kennelijk niet zelf…).

Lijkt me dus erg storend; dan zou ik nog liever voor zwarte wijzers gaan, terwijl ik qua horloges niets mooier vind dan geblauwd staal.

Gerard