Stowa met PUW 261 uurwerk en afwijkend logo/dial

IMG_20211103_152510 IMG_20211103_152743 Recent heb ik dit horloge in een lot gekocht alleen kom ik er maar niet over uit of het nu om een echte Stowa gaat. Gezien de grote van het merk (destijds) en het PUW 261 uurwerk lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat het om een replica zou gaan. Echter kom ik nergens het logo of de stijl daarvan tegen die ik op mijn wijzerplaat heb staan… Wie o wie kan mij wellicht meer informatie geven. Alvast dank

2 likes

Denk dat het een redial is.

De patina icm duidelijke print suggereren gerommel. Volgens mij is ie ook flink off-center.

Exact wat ik denk,zonde

1 like

Bedankt voor de snelle reactie. Ik ben nog niet heel bekend met vintage horloges, gebeurde dit vaak? Ik heb hier wel van gehoord m.b.t. rolex horloges ofzo, maar bij de iets minder grote merken zoals Stowa had ik dat zelf niet direct verwacht. En hoe zie je aan de patina dat ermee geromeld is? Is dat dan bewust aangebracht of bedoel je het op een andere manier?

Kan een goedbedoelde restauratie zijn van een niet zo kundige hobbyist.
Iets teveel zitten poetsen op de dial,het originele logo uitgewist,en geprobeerd het te herstellen

Edit:
Nu ik de foto inzoom is het toch redelijk strak gedaan alleen het font klopt niet

Vroeger was het best normaal… heb ik begrepen. Tegenwoordig is originaliteit iig belangrijker.

Maar een horloge in puinstaat “opknappen” maakt ze in
de regel aantrekkelijker voor onwetenden/beginners en leveren meer geld op.

Dus komt ook nu voor. Veel catawiki, marktplaats vintage is opletten.

De tekst is heel dik en niet verweerd. De plaat verder wel. Meestal heeft de tekst juist veel te lijden.

Volgens mij staat stowa en de 17 flink uit het lood.

Inderdaad ikzelf heb niet echt het idee dat het offcenter is. En ik zou verwachten dat als ze het logo opnieuw neerzetten, ze dat wel in de ‘echte’ stijl zouden doen, maar niet dus:p

Dit wordt niet vaak door horloge kenners gedaan.

Op mijn dial kun je zien dat het logo/tekst anders is

Bedankt voor alle info!

1 like

Ja dat logo kom ik overal tegen haha. Vandaar dat ik het dus echt niet kon plaatsen, omdat ik in het geval van een Stowa niet aan redial had gedacht

1 like