Stowa of Longines

ik kijk uit naar het definitieve uitkomst van de Stowa op dit mooie forum. Ik had tot een paar maanden geleden nog nooit gehoord van het merk Stowa. En ben erg gecharmeerd van de Ikarus Flieger met een Eta uurwerk namelijk de 2824-2. Ook dat je het horloge persoonlijk kan maken met meer keuze mogelijkheden spreekt mij aan. En ook de prijs vindt ik dan best wel redelijk. Maar nu is mij oog ook gevallen op een totaal ander horloge namelijk de twee maal duurdere Longines heritage L 47954782 met een Eta uurwerk 2895-2, L 615. Is de Longines meer horloge? Wat zou jullie keuze zijn?Collectie bestaat al uit een dresser, duiker en een mooi sporthorloge.

1 like

Plaatjes maken of breken een topic :wink:

(Ik ben lui)

1 like

Ik zou door sparen (als dat nodig is) en voor de Longines gaan. Zeker die Heritage serie is een lust voor het oog. In mijn ogen tig keer mooier.

Heel verschillende horloges, niet echt te vergelijken. Die flagship is wel een fraaie klok, gaat meer richting dresswatch.

gr, HJR

Deze Longines denk ik

1 like

Hierbij de plaatjes

Totaal andere horloges, voor welke gelegenheid wil je hem dragen?

Puur esthetisch zonder meer info zou ik de Longines kiezen.

Zou gaan voor dagelijks te gebruiken. Vinden jullie dat als je niet naar uiterlijk zou kijken dat er veel verschil zit in kwaliteit van beide merken. Op het forum ziet je dat Stowa zeer populair is maar nu kiest iedereen de Longines

De Longines is qua uitstraling veel luxer, maar ook veel meer dressy. Als in, de Stowa totaal niet. Dus als dat is wat je zoekt en dagelijks in pak, of in ieder geval overhemd loopt, is dat een goede keuze. Als je dagelijks een T-shirt of Polo draagt, zou ik voor de Stowa gaan…

Keuze voor een dagelijks horloge is denk ik afhankelijk van je dagelijkse voorkomen.

Qua kleding, werk, vrijetijdsbesteding etc…

Ik vind de Longines te klassiek. De Stowa lijkt me een prima keuze.

Zo verschillend dat je gewoon één kunt kopen, afhankelijk van je beurs!!

Ze passen samen prima in één collectie dus misschien beide tweedehands op de kop proberen te tikken. :+1:

Ik draag altijd t schirts en polos en nooit overhemden. Dus vindt de uitstraling van de Stowa beter passen. Ik wacht geduldig de Stowa van dit forum af. :wink:

1 like