Alhoewel ik me eigenlijk enkel interesseer voor duikhorloges trekt zo nu en dan een mooie dresswatch ook mijn aandacht. Zo ook de volgende 2:
Stowa Antea
Nomos Tangente
De Nomos is echter ruim 2x zo duur. Welke zouden jullie kiezen?
Gr,
Ron.
Alhoewel ik me eigenlijk enkel interesseer voor duikhorloges trekt zo nu en dan een mooie dresswatch ook mijn aandacht. Zo ook de volgende 2:
Stowa Antea
Nomos Tangente
De Nomos is echter ruim 2x zo duur. Welke zouden jullie kiezen?
Gr,
Ron.
Beide horloges zijn van uitstekende kwaliteit. Nomos maakt zijn eigen uurwerken (manufactuur) en is daarom duurder. Levertijden bij Stowa zijn vrij lang (soms maanden) en de horloges zijn alleen via hun website te bestellen. Nomos is bij verschillende dealers verkrijgbaar en kun je ook zien/passen voor je een besluit neemt. Ik heb beide merken en ben er zeer tevreden over.
Groet Roelof
Vind ze als dresswatch altijd net wat te hoekig… maar kocht toch een Tangente voor mijn vrouw. Zelf heb ik een Nomos Orion gekocht omdat ik die meer “dress” vind dan bovenstaande.
Nomos is natuurlijk een manufacture… en hoewel steeds duurder nog steeds een van de goedkoopste manufactures.
Als je twijfelt en toch liever desk-top-dived: speel op save en koop een Stowa. Die ben je sneller weer kwijt door de lagere prijs.
Nomos das original.
Er is altijd een grappig misverstand over de stijl van Stowa en Nomos. Stowa was er in ieder geval veel eerder mee (1938, ongeveer gelijk met Lange) en Nomos heeft na de Wende het ontwerp ‘geleend’.
Groet Roelof
Nomos das original.
Nomos die Hommage
Genau! Danke schön Roelof und Lencoth :)-D
+1 voor Nomos. Zijn het geld meer dan waard (tu)
Ik zou, zeker als ik zoals jij geen duidelijke voor keur heb, de Stowa kiezen en dan het liefst met grote seconde (Antea), die heeft de Tangomat of Tangente niet!
gr.Joep
Prachtig uurwerk, welke geregeld m’n aandacht trok. Alleen vind ik em te klein voor mezelf.
Als je geen duidelijke voorkeur hebt, is de keuze makkelijk. De Stowa met de kleine secondewijzer.
Niet groot (35.5mm) maar “draagt” niet klein. Heeft een leuke Peseux 7001, die netjes is afgewerkt.
Er zit nu eenmaal een zichtbodem in, vindt ik meestal niet de moeite waard, maar dan is de Peseux wel een stuk leuker om te zien dan de zoveelste 2824 Elaboré.
Persoonlijk zou ik voor de Stowa gaan, denk ik. Vanwege de extra cijfertjes op de wijzerplaat. Vind ik toch net iets mooier.
De Stowa.
De horloges zijn vrijwel identiek, het enige verschil (dat ik zo snel zie) zijn de cijfers. De Stowa laat op de 6 na alle cijfers zien.
Mijn horloger is lyrisch over Peseux-drijfwerkjes; ook ik kies voor de Stowa, zowel door de lagere prijs als door de, voor mij, iets mooiere wijzerplaat.
Niet de beste foto, maar wel mijn eigen foto.
Keuze voor mij is dus duidelijk. (ook financieel gezien)
Ik draag zelf al een paar jaar dagelijks een Nomos (38.5mm Club) en daardoor zijn mijn andere horloges eigenlijk ‘safe queens’ geworden. Zegt wel iets over hun product, denk ik.
Ik draag zelf al een paar jaar dagelijks een Nomos
(38.5mm Club) en daardoor zijn mijn andere
horloges eigenlijk ‘safe queens’ geworden. Zegt
wel iets over hun product, denk ik.
Ja, of over jou of over je andere horloges :#
Alles is mogelijk.
nomos!