Stowa Reiswekker "Ermeto" jaren 50

mooi bewaard gebleven Stowa beurs horloge in de stijl van “Ermeto” dit horloge heeft echter niet het automatisch opwindmechanisme wat de Movado Ermeto zo bijzonder maakt.

De behuizing van dit horloge is genaakt van brons en heeft een aantrekkelijk patina ontwikkeld.

het horloge zelf is uit te nemen. de wijzerplaat is bijzonder mooi bewaard gebleven en de Radium lume is nog bijzonder fris ogend.

het PUW 60 uurwerk loopt goed.

Hoge amplitude en nauwkeurig afgesteld. Hoewel ik de onderhoudsgeschiedenis niet ken lijkt het alsof dit nog recent heeft plaatsgevonden.

in de kast zijn markeringen van onderhoud aangetroffen maar de betekenis is me niet duidelijk.

alles lijkt naar behoren te werken. Het uurwerk is soepel te bedienen via de kroon.

het voetje klapt netjes in en uit bij het open schuiven van de behuizing.

Het verplichte (!) rijtje:
Te koop en/of te ruil (doorhalen wat niet van toepassing is, ruilwaarde verplicht!):

Merk en model: Stowa Reiswekker
Diameter: ingeklapt 52x36mm uitgeklapt meet het horloge 77mm
Leeftijd: ongeveer 1952.
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): geen idee.
Factuur en/of certificaat:
Originele doos en/of eventuele accessoires:
Verzendkosten of afgehaald: liever afhalen maar verzekerd verzenden kost tegenwoordig al €10,85 bij PostNL
Conditie (krassen, werking etc): goede gebruikte staat.
Soort uurwerk en kaliber: PUW 60
Vraagprijs: €200

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

3 likes