Stowa Seatime / Prodiver?

Hey mensen,

Na lang wikken en wegen heb ik eigenlijk wel besloten voor een Stowa te gaan. En dan wordt het de Seatime of Prodiver.

Qua looks neig ik het meest naar de Seatime, al vind ik de prodiver ook prachtig. De prodiver is maar liefst 100atm wr, tegenover de 30atm van de Seatime. Voor het tamelijk kleine prijsverschil toch een behoorlijk verschil in WR. De ST heeft dan weer een mooie doorkijkbodem, vind ik altijd leuk. Tenslotte is de PD wat dikker.

Ik ben benieuwd naar ervaringen met en meningen over deze Stowa duikers. Wat ik op WUS lees is overwegend goed. Wie heeft er hier eentje (gehad)? Welke zou jij kiezen?

Wat me vies tegenvalt zijn de levertijden van Stowa. Eind augustus leverbaar, en nog kans op vertraging! Wel een goede test, want wat horloges betreft kan ik wat wispelturig zijn, maar voorlopig is dit mijn persoonlijke grail!

gr, HjR

In het klein:

ST: PD:

“maar liefst 100 atm”. Is nog steeds niet genoeg voor een duik in een zwembad. Met 30 atm kun je net handmatig de afwas doen. Hou daar wel rekening mee. Van de week weer iemand in de winkel met een Cartier Santos die er een paar baantjes mee gezwommen had metalle gevolgen van dien.

Wees blij dat Stowa een bepaalde leverijd heeft en dat ze niet bij bosjes overal in winkels liggen!

Succes met je aankoop!

1 like

Ik vind ze alle twee erg mooi…
De wr waarde is niet echt interessant,enkel een prettig idee,je komt op deze diepte immers geen van beide.
Ik denk dat ik voor de PD zou gaan…alhoewel…:+

30atm moet je toch wel mee kunnen zwemmen? Dat is toch 300m of heb ik het nou nog niet begrepen :D? Mijn vostok amphibia van 60 euro is 200m (20atm), zwemmen is geen enkel probleem. Ook met de K3 (10atm) kan ik gewoon douchen.

En inderdaad, ik duik niet eens, maar is toch een fijn gevoel.

gr, HjR

De omschrijving 200 meter heeft weinig of niets met " diepte " te maken… Google maar eens op “waterdichtheid van horloges”

Moeilijke keus!!! Ik zou zelf voor de pd gaan. Maar dan hoor ik jou weer over de doorkijk bodem op de st… Gevalletje lastig. Qua wr zijn die amphibians van ons niet te overtreffen, die kunnen alles aan. Ik snap niet hoe ze t kunnen maken daar in Rusland:D
Succes met kiezen.

Gr Wouter

Ik begrijp dat het testwaarden zijn en te maken hebben met de druk waarop het horloge getest is. En dat in de praktijk temperatuur een grote invloed kan hebben. Maar toch lees ik overal dat vanaf 20atm het horloge geschikt is voor watersport.

Alvast bedankt voor de uitleg, al dacht ik het te weten!

gr, HjR

h_j_r_ Schreef:

Hey mensen,

Na lang wikken en wegen heb ik eigenlijk wel
besloten voor een Stowa te gaan. En dan wordt het
de Seatime of Prodiver.

Qua looks neig ik het meest naar de Seatime, al
vind ik de prodiver ook prachtig. De prodiver is
maar liefst 100atm wr, tegenover de 30atm van de
Seatime. Voor het tamelijk kleine prijsverschil
toch een behoorlijk verschil in WR. De ST heeft
dan weer een mooie doorkijkbodem, vind ik altijd
leuk. Tenslotte is de PD wat dikker.

Ik ben benieuwd naar ervaringen met en meningen
over deze Stowa duikers. Wat ik op WUS lees is
overwegend goed. Wie heeft er hier eentje (gehad)?
Welke zou jij kiezen?

Wat me vies tegenvalt zijn de levertijden van
Stowa. Eind augustus leverbaar, en nog kans op
vertraging! Wel een goede test, want wat horloges
betreft kan ik wat wispelturig zijn, maar
voorlopig is dit mijn persoonlijke grail!

gr, HjR

In het klein:

ST:http://www.stowa.de/cosmoshop/pix/a/v/129725504
5-8956.jpg
PD:http://www.stowa.de/cosmoshop/pix/a/v/129715611
8-7374.jpg

Ik haal die 300m niet eens, laat staan 1000 :wink:
Ik heb een voorkeur voor een doorkijkbodem.

Ah je las denk ik 100m en 30m. In ieder geval genoeg fotos van de PD in duikactie te vinden :slight_smile:

gr, HjR

Ik vind de seatime het mooiste inderdaad.
En 30 atm is goed zat.Kun je alles mee.

3ATM./30 meter (waterresistant/watersealed): Bestand tegen regen en spatwater.

5ATM./50 Meter (waterproof): Geschikt om mee te douchen of zwemmen, mits geen grote verschillen in temperatuur. Ongeschikt voor duiken en snorkelen met perslucht.

10ATM./100meter (waterproof): Geschikt voor de meeste vormen van watersport, zoals zeilen, snorkelen in ondiep water en zwemmen. ongeschikt voor duiken met perslucht.

20ATM./200 meter(waterproof 20atm./divingproof): geschikt voor alle vormen van watersport en duiken

Kijk ook even hier: http://www.silverreef.nl/Waterdichtheid-horloges

Daar staat het nog even goed met temperatuursverschil.

Maar zonder de blabla over de atm! :wink:
Mooie horloges, goed gebouwd en sterk gestegen inprijs dus Get them while they are hot.

Zeer mooie, kwalitatief goede horloges, doen absoluut niet onder voor bijv. een Seamaster. Alles mee te doen in het water, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

De levertijd is eigenlijk altijd een probleem geweest bij Stowa, en niet alleen bij het Prodiver-model.

Succes met de aankoop!

Eric

1 like

ik heb ze alle twee gehad en vond ze qua dragen vrijwel gelijk …
Ik zou daarom ook kijken naar het ontwerp of de kleurstelling die je het meeste aanspreekt.
De lunettes zijn opzich makkelijk te wisselen, die kun je er ook los bij kopen ze zijn alleen niet tussen deze twee modellen uitwisselbaar.

succes met je keuze

seamaster Schreef:

ik heb ze alle twee gehad en vond ze qua dragen
vrijwel gelijk …
Ik zou daarom ook kijken naar het ontwerp of de
kleurstelling die je het meeste aanspreekt.
De lunettes zijn opzich makkelijk te wisselen, die
kun je er ook los bij kopen ze zijn alleen niet
tussen deze twee modellen uitwisselbaar.

succes met je keuze

Een vraagje seamaster: zit er een luchtje aan de rubberbanden?
Ik heb ook wel interesse maar heb eens een oris weggedaan omdat er een in mijn ogen(of neus eigenlijk) vies vanille luchtje aan de rubber band zat!

gr dirk

flieger63 Schreef:

seamaster Schreef:


ik heb ze alle twee gehad en vond ze qua dragen
vrijwel gelijk …
Ik zou daarom ook kijken naar het ontwerp of de
kleurstelling die je het meeste aanspreekt.
De lunettes zijn opzich makkelijk te wisselen,
die
kun je er ook los bij kopen ze zijn alleen niet
tussen deze twee modellen uitwisselbaar.

succes met je keuze

Een vraagje seamaster: zit er een luchtje aan de
rubberbanden?
Ik heb ook wel interesse maar heb eens een oris
weggedaan omdat er een in mijn ogen(of neus
eigenlijk) vies vanille luchtje aan de rubber band
zat!

gr dirk
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Wat ik mij heb laten vertellen met betrekking tot de vanillelucht van de Oris bandjes:

Dit is met opzet zo. De banden schijnen van hetzelfde rubber te zijn gemaakt als de banden in de Formule 1. Zonder toevoging van de “vanillegeur” zou de geur werkelijk niet te harden zijn. (ik vind het luchtje wel prettig, ook na een jaar of 5 geurt het oris bandje nog steeds)
Maar zoals ik al zei: Dit verhaal heb ik mij ook maar laten vertellen. OF het zo is? geen idee, maar wel een mooi verhaal om te vertellen…

Groet
Herman

Allen bedankt. Ben er wel uit hoor, het wordt de Seatime. Het design en de open caseback geven de doorslag. Zoals op de afbeelding kies ik de zwarte op rubber. Ik blijf de oranje wijzers op de prodiver toch ook erg leuk vinden.

Seamaster, ik las juist op WUS dat je ook kunt ruilen van bezel tussen de ST en PD. Kan dan wel wat minder mooi klikken, door een net iets grotere ring die onder de bezel zit (naam?). Iemand zei dat ie zo’n ring gratis opgestuurd kreeg.

Het wachten kan straks gaan beginnen.

gr, HjR

Orisfan Schreef:

flieger63 Schreef:


seamaster Schreef:



ik heb ze alle twee gehad en vond ze qua
dragen

vrijwel gelijk …
Ik zou daarom ook kijken naar het ontwerp of
de

kleurstelling die je het meeste aanspreekt.
De lunettes zijn opzich makkelijk te
wisselen,
die

kun je er ook los bij kopen ze zijn alleen
niet

tussen deze twee modellen uitwisselbaar.

succes met je keuze

Een vraagje seamaster: zit er een luchtje aan
de
rubberbanden?
Ik heb ook wel interesse maar heb eens een oris
weggedaan omdat er een in mijn ogen(of neus
eigenlijk) vies vanille luchtje aan de rubber
band
zat!

gr dirk
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Wat ik mij heb laten vertellen met betrekking tot
de vanillelucht van de Oris bandjes:

Dit is met opzet zo. De banden schijnen van
hetzelfde rubber te zijn gemaakt als de banden in
de Formule 1. Zonder toevoging van de
"vanillegeur" zou de geur werkelijk niet te harden
zijn. (ik vind het luchtje wel prettig, ook na een
jaar of 5 geurt het oris bandje nog steeds)
Maar zoals ik al zei: Dit verhaal heb ik mij ook
maar laten vertellen. OF het zo is? geen idee,
maar wel een mooi verhaal om te vertellen…

Groet
Herman

Ik denk dat het een trend is ofzo ,want de rubber banden van mijn Glycine ruiken ook naar vanille…(en meerdere merken overigens)
Ik heb ze in een vitrine liggen en inmiddels ruiken al de horloges hierin naar vanille!

EricPP Schreef:

Zeer mooie, kwalitatief goede horloges, doen
absoluut niet onder voor bijv. een Seamaster.
Alles mee te doen in het water, dus daar hoef je
je geen zorgen om te maken.

De levertijd is eigenlijk altijd een probleem
geweest bij Stowa, en niet alleen bij het
Prodiver-model.

Succes met de aankoop!

Eric

Maar dan weet je ook wel zeker dat het horloge speciaal voor jou gebouwd word.
Anders moet je wachten tot zo’n beurs modellen uitverkoop.

Alvast gefeliciteerd met je aankoop.

Seatime is 300m, gewoon voldoende om te duiken. De Prodiver is 1000m en een klein beetje dikker. Ik heb zelf de Seatime al jaren en ben er erg tevreden over. Draag hem op stalen band, vooral als ik aan het klussen of in de tuin aan’t werken ben.

Persoonlijk vind ik een doorkijkbodem (ik heb een gesloten gekozen destijds) not done. Het horloge en vooral de geweldige stalen ban kan ik je van harte aanraden. Het is wel aan de forse en zware kant!

1 like