Stowa Seatime

Onlangs heb ik een mooie Stowa Seatime overgenomen van een forumlid waar helaas de bezel van ontbrak. Ik heb een berichtje hier op het forum geplaatst en kreeg toen een heldere ingeving. Ik heb een bericht vezonden aan Stowa en deze bleken nog wel een bezel te hebben maar wisten niet of deze zou passen. Ze hebben de bezel free of costs naar mij gestuurd en wat bleek; een perfect match!!! Ik kan helaas niets vertellen over de geschiedenis of de klok maar misschien zijn er forumleden die dit wel kunnen.

De foto’s zonder…

En nu dan met…

VrGr,

Vincent

Mooi hoor, nu is hij echt af

Goede service van Stowa trouwens, chapeau(tu)

ziet er super uit, petje af voor Stowa…zo kan het dus ook(met het oog op service)

Mieters, wat een mooi horloge met die bezel!! (tu) (zonder bezel trouwens ook!)
Enne… wat een ontzettend goede service van Stowa! Klasse!! (tu)(tu)(tu)

Heel netjes van van Stowa en nu echt een mooi horloge.

Veel plezier ermee,

Frank

Heel mooi !! (tu)

Groet,
Werner

Hij is met Bezel nóg mooier. Wat goed dat je er een hebt gevonden, en al helemaal op deze manier. (tu) voor Stowa

Stowa heeft dit goed gedaan: Waarom zou je geen horloge bij Stowa kopen?
Ze hebben: Kwaliteit + Service.
Met een oud onderdeel en wat verzendingskosten maken ze goede reclame :slight_smile:

Mooi horloge! En waarschijnlijk niet te groot …

Inderdaad een perfect match!

Mijn beste,

Proficiat met deze Stowa die er door toedoen van een uitmuntende service weer uitziet zoals deze Stowa er uit dient te zien, namelijk: “Herzgewinnend”!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Vandaag deze Stowa Seatime ontvangen van Zeemeester… ik ben zo blij als een kind :slight_smile:

Dikke tritium cijfers…

De wijzerplaat heeft een (jaren 70) groene gloed, die ikzelf niet gevangen kreeg op een foto. Daarom deze geleend van TZ:


picture by M.Stuffler

Maar het allercoolste detail vind ik het bolle SEXY plexi glaasje:

Het uurwerk, PUW kaliber 1461 (op TZ staat 1561 maar ik zie toch echt een 4!) ziet er nog goed uit.

Op termijn krijgt deze wel een beurtje want dit klokje verdient dat… Ik ben er oprecht heel blij mee… “Zeemeester…, bedankt!!!”.

Groet, Roel

Wat zijn horlogegekken toch met weinig tevreden hè:)
Gefeliciteerd met dit leuke horloge(tu)

tjvreeken Schreef:

Wat zijn horlogegekken toch met weinig tevreden
hè:)
Gefeliciteerd met dit leuke horloge(tu)

Dank je! (tu)

Ik ontdek net dat ik een verkeerde besel heb… normaal fokt me dat op maar gezien deze uit een eerdere periode komt (denk ik) gedoog ik het… voorlopig…

Seatime uit 1954:


picture by M.Stuffler

Groet, Roel

Hmmm, op de beginpagina van Stowa staast de Seatime hetzelfde als ik hem heb… dus toch de goede besel (tu)


picture: stowa.de

Gr. R.

Wat een mooie horloges, ik kan me voorstellen dat jullie er erg blij mee zijn.
En de service van de fabrikant daar kunnen anderen een voorbeeld aan nemen, geweldig (tu)
Ik geniet met jullie mee!!!