Stowa

De laatste tijd ben ik weer een beetje aan het rondkijken naar een nieuw klokje. Nu viel mijn oog op Stowa, en wel de Flieger van dit merk. Wat vinden jullie hiervan?

Ik vind het een mooie klok, maar er zijn een paar dingen die ik wil opmerken:
Plus:
-Stowa was met IWC, Wempe, Lange & Soehne en Laco één van de originele producenten van de zgn. B-Uhr. Stowa is van deze 5 diegene die een horloge maakt wat qua uiterlijk (volgens mij) het dichtst in de buurt van het origineel komt.

-Er zit geen datum op! Vaak zie ik bij de B-uhren een datum. Verpest in mijn ogen het pure uiterlijk. Dit vind ik echt een groot pluspunt.

Min:
-het uurwerk; had in mijn ogen een handopwinder moeten zijn. Historisch meer verantwoord.

-de grootte: aangezien de originelen 55mm in doorsnede waren, en deze slechts 40mm, vind ik dat het huidige model wel íéts groter had gemogen. Gelijk 55mm hoeft nou ook weer niet, maar 42-45mm zou prachtig zijn.

-de glazen achterkant: moet NIET op een B-Uhr. De normale dichte achterkant moet er juist mede voor zorgen dat het horloge niet gevoelig is voor magnetische velden; een glazen achterkant staat deze bescherming in de weg.

Nou wat vinden jullie?

ik ga nog even uitzoeken hoe ik plaatjes moet posten hier, dan zet ik er zo een plaatje bij!

Niet helemal mijn smaak, voor het bedrag wat je eerder noemde heb ik zelf liever een Frederique Constant.

Hallo zijn we wakker?

kom op, ook even gewoon over horloges praten hier!

Sinds de introductie van de Big Pilot van IWC worden we doodgegooid met B-uhren van verschillende merken. Stowa is inderdaad 1 van de merken die historische gezien terecht een reedition op de markt kan brengen.

Hij mag wel wat groter en dikker! Zo’n 45mm bij 15mm… anders mag hij geen beobachtungsuhr heten van mij :-).

Handopwinder zal mooi zijn, MAAR dan wel met een centrale secondewijzer…anders mag hij geen beobachtungsuhr.

En inderdaad geen afschuwelijke datumvenster en of gangreserve indicator.

Mijn eerste Stowa (Seatime) moet ik wellicht nog aanschaffen in de toekomst, maar ik heb sterk het vermoeden dat de kwaliteit van Stowa beter is dan de b-uhren van b-merken :slight_smile: als Aristo, Archimeta ? etc…

Groet, John

john we zitten aardig op één lijn.

misschien eens een mailtje sturen naar stowa met onze wensen :smiley:

seatime ben ik erg benieuwd naar. Lijkt mij nu net iets te artistiekerig qua klok…

Dale, is deze voor de Limited bedoeld? Dan verplaats ik ;m even naar het limited prikbord.
Ik had daar de Stowa Antea als optie gepost, dit is ook een mooie, lijkt weer op de Archimede die er bij stat maar ik begrijp dat de Stowa B-Uhr één van de originele is?

NEE GEEN LIMITED!

ik zit me krom te zoeken naar een klok die niemand heeft, dus als strax 30 mensen deze klok hebben is de lol er weer af voor mij.

kost 500 euro dacht ik op de site van stowa.

neem er eens een kijkje,

[url]http://www.stowa.com/Collection/Flieger/flieger.html[/ur]

ehm ja.

dat is de link dus :smiley:

:d

Alleen de link is voldoende Dale. Die code hoeft niet.

geert kijk eens op die site, en dan naar de online shop