Stowa's moeilijke modelkeuze

Dag liefhebbers

Momenteel heb ik al een tijdje een Hamilton Intra Matic 38mm.
Typisch voor een horlogefan, begint het te jeuken om eens iets nieuw te kopen.

Nu heb ik Duitse horloges altijd al leuk gevonden, dus ben ik eens gaan kijken op de website van Stowa. Ondanks dat ze relatief ‘weinig’ modellen aanbieden, geraak ik er toch niet helemaal uit welke ik het leukst vind.

Het moet redelijk dressy zijn maar toch niet te saai worden en daarom heb ik er twee op het oog:

Antea KS 41 in zwart: mooiste wijzerplaat en mooie Unitas, maar de case lijkt me nogal dik en dat past niet zo voor een (semi) dresser vind ik, net als de 41mm die het geheel misschien net te groot maakt voor mijn smalle polsen.

Marine Original: ook zeer mooi maar iets minder strak en de blauwe wijzers doen me verlangen naar een echte Flieger.

Ik zit er wel nog altijd mee dat ik super tevreden ben van mijn Hamilton: zo lekker licht en fijn dat ik ze misschien wel niet direct weg wil doen…

Tijd voor jullie ongezouten mening! :slight_smile:

Ik vind de Antea met witte plaat prachtig, dus zou die doen als ik jou was:

Als het horloge niet te dik mag zijn, dan zou ik voor de KS41 gaan, deze is met 9.7mm bouwhoogte niet extreem dik. Persoonlijk vind ik deze ook het mooist van deze twee.

Heel verschillende horloges. De MO is dikker en draagt ook groot voor zijn maat. Ik vind het een geweldige klok maar het nieuwe STOWA logo past m.i. niet zo goed als het oude bij de marine lijn.
Blauwe wijzers zitten natuurlijk op de fliegers maar das toch weer iets heel anders… Als je van de strakke stijl houdt zou ik je de antea ook aanraden. Kijk ook nog eens naar de silver dial daarvan, die is irl geweldig en verre van saai.

Overigens. Mocht je toevallig snel op een keuze uitkomen dan kan het lonen niet te lang te wachten; STOWA verhoogt haar prijzen per 1 mei.

Die nieuwe site is trouwens verwarrend in de zin dat je op de voorpagina veel modellen niet ziet. Partitio, chronos, flieger TO1 testaf, flieger GMTs en de duikers missen.

gr, HJR

De antea vind ik n uitgesproken design hebben door zn lugs.

De marine lijkt me n goeie all rounder en bandenswapper. Als je niet veel horloges hebt om mee af te wisselen, zou ik voor de marine gaan.

Zonder twijfel de Marine, die is stukken mooier dan de Antea (vind ik dan:))

De meningen lijken toch redelijk verdeeld!

Over Stowa in het algemeen, is het Unitas binnenwerk de beste keuze (in deze prijscategorie)? Want de Antea 390 A 10 heeft dan weer een automaat…

Omtrent die prijsstijging, hoeveel duurder worden ze misschien?

10% denk ik, althans dat heb ik bij andere merken recentelijk gezien (lage euro, duurder worden Zwitserse uurwerken)

Niet misschien. De antea KS: 105 eu, antea 390 A10: 150 eu en de MO: 110 eu.

Beide zijn prima uurwerken. Je voorkeur voor handwinder of automatisch lijkt me zwaarder wegen.

gr, HJR

Dat is wel een stevige prijsstijging! Misschien toch tweedehandsmarkt in het oog houden, op het forum komen er niet zo veel voorbij! WatchUseek af en toe, maar die zitten dan meestal in de US…

Hoe wegen jullie de Antea af tov een Flieger?