Straatroof in de pers

Lijkt het nou dat ik er vaker over lees, beroofd worden van je horloge, of lijkt dat maar zo. Of komt het door de smart watches?

https://www.google.nl/#q=beroofd+horloge&start=10

Natuurlijk, de kans dat je beroofd wordt is niet heel groot, en je moet altijd oppassen, maar bevorderlijk voor de bestedingslust is het ook niet.

Ben wel benieuwd om wat voor horloge het dan ging. Bij een man van 20 verwacht ik niet meteen een Zwitsers paradepaardje.

Zeker voor een gouden MK Daytonao​:joy::joy:

Waarom niet?

Er zijn genoeg leden hier vroeg in de twintig met een serieuze Scuderia aan Zwitserse paradepaardjes.

(Mezelf inclusief als ik het zo bot mag stellen.)

3 likes

De eerste overvaller is een man tussen de 27 en 30 jaar. Hij heeft een slank postuur, een donkere huidskleur en sprak gebrekkig Nederlands

Goh… echt waar joh…?

2 likes

Dan ben ik blijkbaar bevooroordeeld, excuses. :blush:
Ik denk bij iemand van 20 aan een armlastige student of aan iemand die net aan zijn arbeidzame leven begint. Daar was Ă­k er een van toen ik zo jong was. Horloge? Geen geld voor.

3 likes

Zeker waar, maar je verwacht het toch niet meteen van je leeftijdgenoten?

Het is gewoon niet leuk om als ik bij vrienden buitenaf een borrel ga drinken moet denken “laat ik geen horloge om doen wat ik slecht kan missen want ik ga over dat achteraf weggetje”. Niet dat ik dat ooit gedaan heb tot nu toe. Het zal ook wel weer wegzakken. Je leest er honderden keren over en vergeet je het meteen, maar vandaag moest ik er steeds aan denken. Het helpt ook niet als er mensen in je omgeving zulke dingen meemaken.
Overigens gaat het in de link helemaal niet over een achterafweggetje:

P.S. Daderprofielen moeten we het niet over hebben. Dat gaat mis.

4 likes

Had op mn 24e ook een Zwiters horloge om de pols zullen er wel meer hebben denk ik zo

Kan ook prima een replica geweest zijn. Denk niet dat een overvaller eerst de tijd neemt om via het forum het horloge op echtheid te controleren :joy:

Helemaal waar hoor :stuck_out_tongue:

Ik doe nooit mijn reverso of Speedy aan als ik uitga. De BLNR al zeker niet. Ik heb er twee beroofpogingen op zitten (die niet super goed zijn afgelopen voor het straattuig dat op een of andere manier dacht dat een bloednuchtere persoon van 104kg een goede keuze was maar dat terzijde). Je moet een beetje redelijk blijven natuurlijk.

6 likes

Hey jongens is ie echt? Heb 10minuutjes voor de popo hier staat. Ff haasten.

1 like

Het is natuurlijk lange mouwenweer. Het is ofwel een random slachtoffer, ofwel er was voorkennis. Als buit wordt alléén het horloge genoemd, geen geld of mobiele telefoon.

Dan krijg je eerst 20 verontwaardigde reacties dat je je niet hebt voorgesteld…

3 likes

Wel even een heldere foto schieten. Deze is waardeloos.

1 like

Dit “draaggedrag” bedoel ik. Niet alleen letten op matchen van kleding, gelegenheid en technische eisen (waterdichtheid of zo), uitstraling/kleur etc. bij horlogekeuze, en dat is gewoon leuk, maar ook moeten letten op risico. Niet leuk.

Doe ik alleen in de lokale studentenbuurt hoor. Voor de kenners van het betere studentikoze werk, de Overpoort.

Als er 2000 met een serieus stuk in de kloten rondlopen is dat gewoon niet leuk op te moeten letten of je hem niet krast o.i.d.

1 like

Yep, die zijn van de straatroven. Blanke huidskleuren zijn van zedenmisdrijven en hypotheekfraudes

Of komt je deze categorisatie slecht uit?

1 like

Een fijn weekend!

3 likes

Had ik al, maar bedankt heur!

Zucht

3 likes