Dan ben ik blijkbaar bevooroordeeld, excuses.
Ik denk bij iemand van 20 aan een armlastige student of aan iemand die net aan zijn arbeidzame leven begint. Daar was Ăk er een van toen ik zo jong was. Horloge? Geen geld voor.
Zeker waar, maar je verwacht het toch niet meteen van je leeftijdgenoten?
Het is gewoon niet leuk om als ik bij vrienden buitenaf een borrel ga drinken moet denken “laat ik geen horloge om doen wat ik slecht kan missen want ik ga over dat achteraf weggetje”. Niet dat ik dat ooit gedaan heb tot nu toe. Het zal ook wel weer wegzakken. Je leest er honderden keren over en vergeet je het meteen, maar vandaag moest ik er steeds aan denken. Het helpt ook niet als er mensen in je omgeving zulke dingen meemaken.
Overigens gaat het in de link helemaal niet over een achterafweggetje:
Ik doe nooit mijn reverso of Speedy aan als ik uitga. De BLNR al zeker niet. Ik heb er twee beroofpogingen op zitten (die niet super goed zijn afgelopen voor het straattuig dat op een of andere manier dacht dat een bloednuchtere persoon van 104kg een goede keuze was maar dat terzijde). Je moet een beetje redelijk blijven natuurlijk.
Dit “draaggedrag” bedoel ik. Niet alleen letten op matchen van kleding, gelegenheid en technische eisen (waterdichtheid of zo), uitstraling/kleur etc. bij horlogekeuze, en dat is gewoon leuk, maar ook moeten letten op risico. Niet leuk.