Strak horloge. budget <500

stef Schreef:

of iets bijleggen en een
Meistersinger?

Succes met zoeken en passen!

Daar zat ik ook aan te denken. Een Meistersinger is echt top, je hebt wat speciaals en die moet het ook je leven uit kunnen houden.

Als ik mocht bijleggen wist ik het wel!

Ik had merken zoals Tissot (de visodate en Le Locle automatic zijn erg fraai) en Certina nog niet overwogen. Van Christopher Ward had ik nog nooit gehoord (malvern automatic is niet duur). Helaas zal bijleggen voor een meistersinger 'm niet worden. .Ik heb een aerowatch in mijn handen gehad.Deze lijken me inderdaad veel klok voor wijnig geld, maar ik vind ze te druk. Daarbij heb ik liever nieuw dan tweedehands.

Of een simpel horloge mij snel zou vervelen betwijfel ik nog. Ik loop al een jaar of 5 met een Jacob Jensen aan mijn pols waar letterlijk helemaal niets op of aan zit. .

In ieder geval bedankt voor alle reacties!

Kaaspeer Schreef:

Ik had merken zoals Tissot (de visodate en Le
Locle automatic zijn erg fraai) en Certina nog
niet overwogen. Van Christopher Ward had ik nog
nooit gehoord (malvern automatic is niet duur).
Helaas zal bijleggen voor een meistersinger 'm
niet worden. .Ik heb een aerowatch in mijn handen
gehad.Deze lijken me inderdaad veel klok voor
wijnig geld, maar ik vind ze te druk. Daarbij heb
ik liever nieuw dan tweedehands.

Of een simpel horloge mij snel zou vervelen
betwijfel ik nog. Ik loop al een jaar of 5 met een
Jacob Jensen aan mijn pols waar letterlijk
helemaal niets op of aan zit.
.http://i55.tinypic.com/2pzbuhw.jpg

In ieder geval bedankt voor alle reacties!

Maar draag je die omdat je hem graag wil dragen, of omdat dat nou eenmaal je horloge is :wink:

Ik liep, voordat ik dit forum leerde kennen, ook altijd een paar jaar met hetzelfde horloge. Nu krijg ik als ik een paar dagen hetzelfde horloge draag toch alweer de behoefte om weer eens een andere om te doen :smiley:

Maar goed, uiteindelijk is het natuurlijk jouw keuze! Ik denk dat je voorlopig nog wel even verder kan met de suggesties die hier gedaan zijn. Een Tissot Le Locle heb ik ook gehad, dat zijn erg mooie horloges!

Voor mij zou het deze zijn:

Niet meer eenvoudig aan te komen helaas, ongeveer $400

Groeten,

Martin

Als 21-jarige een strak horloge ? Moet kunnen.

Maar, het verwondert mij dat nog niemand een Seiko heeft voorgesteld. Vandaar dat ik een Seiko voorstel die strak is qua wijzerplaat en band, maar het is wel een diver. Heel robuust, een klassieker in wording. Hoe veel jaren je hem ook draagt, er zal altijd een restwaarde zijn.

Deze dus de SRP043.
You love it, or you hate it :

Als je geen ‘ouwellen’ horloge wilt en toch tijdloos dan kan ik en een Flieger (a.k.a. Pilot) horloge aanraden. Acht jaar heb ik nu mijn Fortis Flieger Automatic http://i216.photobucket.com/albums/cc216/aong14/web20090418-P4186455.jpg (ik was toen 29) en ben er nog steeds erg content mee. Soeieso kenmerkt een Flieger zich door de heldere goed afleesbare vormgeving zonder opsmuk.
http://www.google.nl/search?um=1&hl=nl&biw=1616&bih=879&tbm=isch&sa=1&q=fliegeruhr&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=

Hoe krijg je dat voor elkaar joh, om voor je 21e een horloge van 500 euro te mogen uitzoeken???
Daar hoefde ik niet mee aan te komen destijds!
Je was al blij als je uberhaupt een keertje een Seiko ofzo kon kopen, en die bleef dan echt wel onder de 100 gulden (ben van 1968).
Dus je mag je handjes dichtknijpen.
Deze kwestie is wat we noemen een typisch voorbeeld van een LUXE-PROBLEEM.
Hoe dan ook: happy shopping, en alvast veel plezier met je aanwinst :wink:

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Zorgde voor heel wat leesvoer om allemaal reviews en prijsvergelijkingen te lezen ;). Tijdens het googlen stuitte ik op het merk Botta Design, en deze vind ik eerlijk gezegd toch erg fraai. Het ontwerp is ook in die bauhaus stijl zoals Nomos, Max Bill en Stowa, maar dan betaalbaar dankzij een Ronda Quartz uurwerk (eta automaat is er ook, deze is echter 400 euri duurder).

Link:
http://www.botta-design.de/en_tres_order.html

Wel gaaf die Botta’s !

Bukkem Schreef:

Hoe krijg je dat voor elkaar joh, om voor je 21e
een horloge van 500 euro te mogen uitzoeken???
Daar hoefde ik niet mee aan te komen destijds!
Je was al blij als je uberhaupt een keertje een
Seiko ofzo kon kopen, en die bleef dan echt wel
onder de 100 gulden (ben van 1968).
Dus je mag je handjes dichtknijpen.
Deze kwestie is wat we noemen een typisch
voorbeeld van een LUXE-PROBLEEM.
Hoe dan ook: happy shopping, en alvast veel
plezier met je aanwinst :wink:

ben ook van 68 maar in 1990 was een liter brandstof 1.30 gulden ofzo en een baal shag van 50gram 2.50 met vloei dus zeg het maar.

En tot slot kaaspeer veel plezier met uitzoeken van een horloge ik hoop dat je de juiste keuze maakt.

en kogels voor je magnum, hoeveel gulden waren die ?

Sow, beste prijzen voor een uurwek op een batterijtje.

hihihi er word een vraag gesteld en de beste man krijgt zoveel info dat hij waarschijnlijk nu grijs haar aan het krijgen is om alles uit te pluizen.
wens je veel sterkte toe met alle mooie info.

neptukker Schreef:

Sow, beste prijzen voor een uurwek op een
batterijtje.

Ze zijn niet goedkoop in verhouding tot quartz modellen van Steinhart, Christopher Ward en zelfs Certina, maar de prijzen liggen wel op 1 lijn met quartz modellen van merken zoals Jacob Jensen en Hamilton. Het ligt ook een stuk lager dan de basis quartz modellen van Edox en Maurice Lacroix.

Wellicht enigszins prijzig maar te overzien lijkt mij zo.

Bukkem Schreef:

en kogels voor je magnum, hoeveel gulden waren die
?
magnum is een ijsje daar kunnen geen patronen in

oscar Schreef:

hihihi er word een vraag gesteld en de beste man
krijgt zoveel info dat hij waarschijnlijk nu grijs
haar aan het krijgen is om alles uit te pluizen.
wens je veel sterkte toe met alle mooie info.

Grinnik! ja mooi hé?! :smiley: :wink: (:smiley:

En in 1947 was een liter benzine16 cent!

x(

Ik realiseerde me zonet dat ik eigenlijk nooit een update heb gegeven welk horloge het uiteindelijk geworden is.

Inmiddels ben ik de trotse eigenaar van een Tissot Visodate. Schitterende klok :). Nog vriendelijk bedankt voor alle tips in dit topic.

Hele mooie klok.(tu)

Veel draagplezier gewenst.

Groet
Herman