Strak horloge. budget <500

Het duurt nog even, maar over enige tijd is mijn 21e verjaardag. Het is in mijn familie traditie dat de vrouwen een sieraad krijgen op hun 21e. Bij mannen word dat wat moeilijker. Nou zegt mijn vader dat het enige sieraad dat een man nodig heeft is z’n wijf aan zn arm is. Hoewel daar mogelijk een kern van waarheid in zit, lijkt me dat niet het meest geschikte verjaardagacadeau. Gelukkig heb ik hem weten over te halen dat ik een horloge mag uitzoeken.

Ik zoek een degelijk klokje van maximaal 500 euri, dat minstens 10jr mijn pols kan sieren. Quartz, mechanisch of automaat maken me niet zoveel uit. Ik heb het topic ‘een echt horloge…’ doorgelezen, maar ik vond daar niet wat ik zocht.

Ik hou van strakke horloges, zonders teveel complicaties en tierelantijnen. Mijn huidige horloge is een titanium jacob jensen van ongeveer 15jr oud. Na al die jaren ziet die er nog steeds modern uit. Ik heb ook een seiko 5 gehad, helaas was daar de rotor van het opwindmechanisme van afgebroken.

Ik zou heel graag een Nomos willen, maar die liggen ver buiten mijn budget. Ik heb mijn ogen laten vallen op Stowa maar ik ben een beetje huiverig over verzenden igv garantie.

Hebben jullie nog suggesties? Bij voorbaat dank.

En een tweede hands Nomos?
Die zou denk ik toch wel mogelijk zijn rond de €500. Bij Stowa hoef je volgens mij nergens zorgen over te maken, staan goed aangeschreven.

Je bedoelt dus < €500 ben ik nog niet tegengekomen en ik heb goed gezocht. Kijk ook eens bij Kemmner, een kleine Duitse eenmanszaak, die én een zeer goede service én een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding levert. Je blijft dan ruim onder de €500.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,289630,289630#msg-289630
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,251823,251823#msg-251823
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,245827,245827#msg-245827
Je kunt verder denken aan bijv. Marvin M112 (handwinder), Citizen stiletto ecodrive. kijk ook eens op chrono24 wat je allemaal kunt krijgen voor je maximum bedrag.
Succes
Roelod

U heeft gelijk van de titel. Stom. Ik kan geen knop meer vinden om de titel aan te passen. Wellicht dat een moderator dit aan kan doen.

Qua complicaties zijn datum en mogelijk een kleine secondewijzer wel het maximum. M.i. leek het handig om het soort uurwerk open te laten. Een automaat onder de 500 euro zou de opties wel heel gering maken terwijl er ook heel degelijke quartz uurwerken op de markt zijn… Met verwijzingen naar Jacob Jensen en Nomos dacht ik al een eind te komen qua stijl.

Bedankt voor de tips.

kijk eens naar Junghans, de Max Bill collectie.
http://www.junghans.de/max-bill-by-junghans-detail-en/items/19.html#closed

Kijk maar eens bij deze verkoopadvertentie. Prima horloge, goed uurwerk, alleen datum
http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,293669

Dit zou mijn keus zijn, de Speedbird van Timefactors.
Lekker tijdloos, stoer, deftig, low-profile, 100 meter waterdicht met een
schroefkroon, bijzonder prettige stalen band en dat allemaal
voor € 415 inclusief de UPS-koerier

Ik zeg je vast bij voorbaat dat je deze post mag negeren als je wil, maar als ongeveer leeftijdsgenoot (ik ben 23) wil ik toch even mijn commentaar geven :slight_smile:

Ik zou, als ik jou was, niet een nomos/max bill etc horloge kopen als dat je enige horloge is. De horloges zijn prachtig, dat zonder meer, maar ik zou ze waarschijnlijk saai vinden worden na bepaalde tijd. Dit soort horloges zie ik zelf meer als dress-watch, en zou ik nooit als enige horloge willen. Ik zou eerder voor een iets stoerder en meer all-round model kiezen. Eentje die je ook in de kroeg aan kan houden, zonder al te bang te zijn hem te beschadigen.

Ik denk dat bijvoorbeeld de speedbird inderdaad een goede optie is. Is redelijk strak qua design, maar niet al te veel een dress watch.

helemaal mee eens.

Ik vind de meeste dress watches ook wel erg kwetsbaar.
Max Bill, Nomos e.d. is heel mooi maar volgens mij niet echt geschikt voor 24/7 dragen. Ben zelf wel tevreden over Certina Podium.

Een beetje dressy maar wel een solide constructie (ds-systeem)
zie http://www.certina.com/Technology/DS-Concept.aspx

Succes met de zoektocht!

Groeten,

Marco W

Of als je een combi van praktisch en dress wilt en quartz geen probleem vind wat je zelf al zei kun je ook aan Tissot denken.

quartz voor zo’n 250 euro met leren band, met metalen band 285.
Als automaat ook te krijgen voor 405 tot 450.
http://www.boumanonline.nl/Horloges/nl/page/697/?Rewritten=1&FK_9=1205&MF=9&MV=1205&FK_25=116&ps=21&CPI=1

mijn quartz

Leuk voor de net en ook 200 meter waterdicht

Een mooie Christopher Ward?

Hamilton! Zoek met name op Amazon.com

Certina DS 1 is ook erg mooi inderdaad!

Ik zou ook zeker de vraag en aanbod in de gaten houden, daar komen vaak ook hele leuke klokken voorbij!

Ik hoop niet uitgelachen te worden voor deze reactie, maar het horloge wat ik dagelijks draag, hoewel aan de grote/zware kant, is een Invicta Russian Diver Quinotaur 3468. Ik vind het detail op dit horloge erg mooi, een mooie skeleton, robuust… Ik ben er uitermate tevreden mee! Maar je moet eigenlijk wel een aardige pols ervoor hebben, anders wordt hij snel te groot… Voor fotos ff googlen;) Als je info wil, laat maar even weten.

cerikx Schreef:

Ik hoop niet uitgelachen te worden voor deze
reactie, maar het horloge wat ik dagelijks draag,
hoewel aan de grote/zware kant, is een Invicta
Russian Diver Quinotaur 3468. Ik vind het detail
op dit horloge erg mooi, een mooie skeleton,
robuust… Ik ben er uitermate tevreden mee! Maar
je moet eigenlijk wel een aardige pols ervoor
hebben, anders wordt hij snel te groot… Voor
fotos ff googlen;) Als je info wil, laat maar even
weten.

Maar dat kan je moeilijk een ‘strak’ horloge noemen :wink:

Aanhakend bij eerdere posts.
Eerlijk, degelijk en een mengsel van sjiek en sportief.
Certina DS podium automatic, Hamilton Jazzmaster, Union Viro, Roamer eventueel een Stowa Marine of een Archimede Deckwatch.
Keuze genoeg in deze categorie.

Ik raadt bijna iedereen een aerowatch aan beginner of liefhebber…

Ben nogal bevooroordeeld over het merk…Nee geen aandelen of zulks…zijn gewoon mooie klokken voor het geld!

Watch and see for yourself!

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Ik zou Stowa erg aan willen raden. Het zijn kwalitatief erg fijne horloges! Qua garantie e.d. hoef je je ook geen zorgen te maken. Jörg Schauer(de eigenaar van Stowa) is enorm klantgericht. Ik heb, door mijn eigen schuld, wat problemen gehad en die zijn allemaal gratis verholpen!

Verder ben ik het met Maardein eens, ik heb zelf de Stowa Flieger en die kun je altijd dragen. Een strakke klok met stoere looks;)

Maargoed, succes en veel plezier met het uitkiezen!

Tissot Visodate of iets bijleggen en een Meistersinger?

Succes met zoeken en passen!

Ja idd. Tissot Visodate! Erg fraai horloge met beschaafde draagbare afmeting.
Ga ook eens naar de lokale juwelier die verkoopt vast Certina horloges en met je budget is er zeker een automaat verkrijgbaar. Zeer mooie en degelijke horloges!