Ik ben nieuw op dit forum. Heb vroeger nooit veel aandacht besteed aan horloges, maar verloor mijn ouwe klokje een tijdje geleden en ben nu op zoek naar iets degelijks.
Zoek een strak klassiek horloge, maar word een beetje tureluurs van de vele modellen.
Idd een mooie ML. Echter, ik zou niet gauw een horloge zonder secondenwijzer kopen. Ten eerste geeft dat wat ‘leven in de brouwerij’ en ten tweede weet ik dan zeker dat ie loopt.
Als ik de centjes ervoor had, dan ging ik voor de ML Pontos decentrique. Man wat is dat een pracht!! Maar tja 3200 Euries, is toch wat veel.
Een goed alterntief is zoals je zelf al aanhaalde de “Automatique”.
Als advies geef ik je aan door eerst te kijken wat wil ik voor een horloge uitgeven?
Wat wil ik precies voor merk/model/type horloge hebben.
Bel juweliers op om te achterhalen wat het gewenste type kost?
Ga in een winkel kijken hoe het type er uit ziet.
Speur internet af of ze hem aanbieden (marktplaats of andere verkoop site)
Mocht het prijs verschil echt heel erg zijn dan heb je vaak temaken met een imitatie. Dan praat ik hier over echt dure merken zoals Rolex of Breitling enz.
En mocht het merk wat je graag wil hebben niet echt heel duur zijn dan zou ik op safe spelen en hem gewoon nieuw kopen dan zit je gegarandeerd goed en je hebt er gewoon zorgeloos plezier van.
Maar een echte tip verder dat is gewoon weten wat je wil en heel erg veel zien.
Hoe is het afgewerkt? zit er bij de kast en band niet echt scherpe kantjes aan enz.
Ook is het gewoon een gevoel, en mocht je ten aller tijden twijfels van echtheid hebben dan kan je altijd aan de verkoper vragen of het door een juwelier bekeken mag worden.
Als de verkoper daar problemen mee zou hebben dan zal ik het al niet meer kopen want waarom zou een verkoper tenslotten problemen hebben met een keuring als hij zelf achter zijn product staat wat hij verkoopt?
Nogmaals het is een lange reactie maar hoop dat je er wat aan hebt.