Strange, Jaeger-Lecoultre master ultra thin prepetual van voren open

Ik zag laatst een film en daarin werd het bovengenoemde horloge via de lunette geopend. Iemand die weet of dit bij dit horloge ook echt zo is of dat het puur voor de film is gedaan? Als het eerste is er dan een specifieke reden voor?

1 like

Het zou niet de eerste voorlader zijn, dat is iets dat regelmatig voor kwam/komt.

1 like

Omega Seamasters uit de '60’s hadden dit ook vaak. De “dressy” Seamasters dan. De ovalen '70’s Dynamics - zelfde verhaal. Maar zie het wel vaker hoor.

Het minimaliseert het aantal dichtingen in het horloge, een dekselpakking is er niet dus die kan ook nooit “mis” gaan. Soms laat het ontwerp ook niet toe dat alles er via de achterkant uit kan, dan heeft bijvoorbeeld de wijzerplaat een te grote diameter.

3 likes

Precies wat @PeterLC zegt.

Het is wel altijd even kijken of er een split stem aanwezig is, of een releasemechanisme voor de kroon plus stem.

Bijkomend voordeel is, dat je een horloge ook dunner kunt construeren zonder losse bodem.

2 likes

Openen is niet zelden met perslucht in de kroontube. Horloge in een klein plastic zakje doen, persluchtmondstuk (moet perfect passen) op de kroontube zetten, duim op het glaasje houden, en PANG - glas los.

Dan wil je wel eerst een male/female (tja zo heet dat nou eenmaal :innocent:) gedeelde stift hebben inderdaad. Dan verwijder je met gedoseerd geweld (ik gebruik vaak een minuutpijpafnemer) de kroon en het female-deel van de stift, daarna de bovengenoemde procedure.

Klopt.

Ik heb wat Seiko 7016 Monaco’s. Daarvan verwijder je eerst de bovenkant door 2 veertjes tussen de lugs in te duwen. Dan kun je vervolgen glas en pakking verwijderen en moet je een palletje indrukken waarna de kroon uitgenomen kan worden.

Ook heb ik een oude chronometer die een geklikte bezelring heeft die eerst verwijderd moet worden, waarna glas en rehaut verwijderd kunnen worden. Daarna kan de split stem met beperkt geweld worden losgetrokken.

1 like

Dat is tegenwoordig niet meer inclusief genoeg


1 like

Nee - deze discussie maar beter niet op de meer “woke” kanalen plaatsen. :innocent:

1 like

Ik hoorde vandaag op de radio dus gewoon iemand die vrouwen consequent als ‘personen met een baarmoeder’ aanduidde vanuit het kader van inclusief willen doen (was abortus discussie).

Shit gaat ver


1 like

Ah thanks voor de uitleg op het gebied waarom. Voor de mensen die zich afvragen waar deze vraag vandaan komt kijk vooral de nieuwe Dr. Strange.

—Vrouwen in de helden hoofdrollen done right en niet woke zou ik zeggen.—

Ik zag daarin dit horloge aan de voorkant opengedraait worden. Na wat eigen zoeken ben ik er uiteindelijk bij dit specifieke model achter gekomen dat het half klopt. Er moeten namelijk wel eerst nog even een paar schroefjes aan de achterkant worden losgedraait.

Net terug vd bios! Die schroefjes aan de achterkant is het begin van die scene.

De eerste Dr Strange is hoe ik met t horlogevirus in aanraking ben gekomen, die la met watchwinders
 Fantastisch! Hoewel dat volgens mij ook een foutje was, want al die horloges lagen horizontaal te draaien, dat schiet natuurlijk niet op :slight_smile:

1 like