Strap met Curved Ends en Speedy Pro

Ik heb even jullie hulp nodig, jongens. :slight_smile:

Nu blijkt dat, wanneer je een horlogebandje aanschaft met Curved Ends. Dat hét gaatje voor de pushpins in de band nog geprikt moet worden. Op deze manier sluit de band gegarandeerd mooi aan aan de kast… Kan dit kloppen, ik heb hier echter niets van terug gevonden op internet?

Men heeft me het volgende doorgestuurd:
“Beste Glenn, De Medici band is een band uit de Leonardo collectie. Die kunnen we u in de meest maten en kleuren leveren. Bij deze banden is het echter van groot belang dat de afstand tussen de kast en het gaatje waarin de bandpen gaat wordt opgemeten, zodat wij van tevoren de band daarop kunnen afstellen. Anders zou de band niet mooi op het horloge aansluiten.Als u ons de maat (in mm tussen de bandaanzetten laat weten die u nodig heeft en de afstand tussen de kast van het horloge en het gaatje voor de bandpen (in mm), kan ik voor u kijken of we deze kunnen krijgen.”

Het probleem is echter dat ik mijn Speedy niet bij mij heb en graag het bandje wel zou bestellen… :slight_smile: kan er iemand bij zijn eigen Speedy Pro deze maat meten en me deze dan bezorgen?

Zou tof zijn! (tu)

Het gaat over het volgende bandje, een Hirsch Medici in de kleur gold brown.

gr. Glenn

Ik meet 4mm van de kast tot hart pen bij mijn speedy ('83).

mvg

Bedankt Frans!

Het blijkt toch niet zo eenvoudig te zijn om op de juiste plek het gaatje te maken…

gr. Glenn

http://www.uhrenarmband-versand.de/shop2/index.php?user=Uhrenbandversand&weiteres=17
Hier al gekeken?
Volgens mij kan je het namelijk zelf.
Mij is het goed gelukt op mijn Glycine.

grootmokum Schreef:

http://www.uhrenarmband-versand.de/shop2/index.php
?user=Uhrenbandversand&weiteres=17
Hier al gekeken?
Volgens mij kan je het namelijk zelf.
Mij is het goed gelukt op mijn Glycine.

Dat is handig zeg! En een stuk mooier ook dan een normale band (tu)

Is prima zelf te verstellen blijkbaar!

Zo… waar koop je zo’n ding? :smiley:

Let wel op met de dikte van de pushpins, de diameter mag niet groter zijn dan 1,5 mm om in de adapter te passen.

gr. Glenn

Zo ziet dat er dan uit:

Beetje vaag verhaal. Ik heb vorig jaar ook een Leonardo bij Uhrenbandversand gekocht voor mijn SMP en die paste gewoon.

De Leonardo banden hebben een vierkante adapter voor de gaatjes die je door deze te kantelen op 8 verschillende afstanden tot de kast kunt instellen. Dit gaat met een tooltje, maar kan ook makkelijk met iets anders gedaan worden.

Als de afstand bij je horloge groter of kleiner is dan de mogelijkheden staat het niet mooi.