Strap suggesties voor een Seiko 7a38? (hooded lugs)

Beste leden,

De oude strap van mijn Seiko 7a38 is stuk en moet dus vervangen. Het horloge heeft (semi-) hooded lugs met vrij weinig ruimte tussen de kast en de springbars (dat sluit een premium NATO strap bijvoorbeeld meteen al uit, omdat er simpelweg niet voldoende ruimte is).

Ik doe graag een beroep op jullie ervaring en ben benieuwd naar suggesties voor straps voor dit klokje. Mijn voorkeur gaat uit naar een sportieve band. Dat mag in principe van elk materiaal zijn, behalve metaal. De originele metalen band heb ik, maar draag ik niet, omdat het met sporten niet lekker zit. Een snelle Google-search laat een hoop opties zien; echter ben ik vooral benieuwd naar jullie ervaringen met de praktische toepasbaarheid.

Voor de volledigheid heb ik een paar foto’s van het klokje toegevoegd.

Alvast bedankt!
-clockwise

4 likes

Bruine lederen rally style band.

2 likes

Een Tropic Rally band. Bijna niet aan te komen, maar wel mooi!

1 like

Misschien is er toch een Nato mogelijk, mits je deze niet op de gebruikelijke wijze tussen de springbars doortrekt,
gewoon eerst beide springbars verwijderen de nato op het deksel tussen de lugs spannen en daarna de springbars aanbrengen.

2 piece nato

1 like

2 piece nylon band van Seiko! zit een gewone gesp op en supercomfortabel en mooi imho.

@Carpe_tempus
Dat heb ik geprobeerd met een premium NATO, maar dat ging niet. Een standaard NATO zou misschien kunnen omdat die wat dunner is (?)

Zwarte Perlon Strap <3

Ik ga voor de suggestie van @TagEd.

Wat denk je van dit soort bandjes ?
dan sluit je hem aan op een dun stukje perlon dat op zijn beurt weer op een Velcroband vastzit,
dan heb je best een sportieve band die je traploos kunt instellen
en daarnaast ook dikker en breder is dan een premium Nato
zeker voort sporten een ideale oplossing. en je horloge kan ook niet zo gemakkelijk losschieten en kapot vallen.

= ook hooded lugs waar je verder bijna niks op kunt zetten

Ik heb een paar 2 piece NATO’s besteld voor het makkelijk op- en afhalen (sport). Een rally band (bedankt @Blauwvinger en @taged voor de suggesties) ziet er heel mooi uit en ga ik zeker naar op zoek.

@Carpe_tempus Dat systeem ken ik niet, hoe heet het? Misschien heb je een link naar een webshop?

Cheers!

1 like

Welkom! Ik weet geen betere alternatieven dan.die al zijn opgenoemd.

Zit je toevallig in Hellevoetsluis?

Een 2-piece NATO (van cheapestnatostraps.com) gaat er met moeite en een kleine aanpassing op. De NATO op de foto vind ik redelijk combineren met het klokje, maar ik denk dat ik uiteindelijk de zwarte PVD strap erop ga zetten (en houden).

Nogmaals dank voor de suggesties!

1 like