Strapcode heeft nu ook een jubilee voor de Seiko Cocktail

Ik vind het niet misstaan! Wat vinden jullie er van?

16 likes

Het oogt vrij grof. Jubilee op steroïden.

7 likes

:point_up:

Hierdoor valt het nog meer op wat voor een dikkerdje dit horloge is oid. Ik vind het niet zo mooi.

Niet zo geslaagd eerlijk gezegd. Wat @SwedishChef zegt veel te grof voor het horloge.

2 likes

Fixed that for you. Op deze band wordt het een lelijke dikke in het oog springende horkenbak. Nu is sowieso die power reserve versie een abominatie in de ogen van de heere, want nog dikker dan de gewone versie en buiten dat is die power reserve gewoon ruk gedaan.

Ik geloof dat ik dit keer niet uit de toon val hier. :slight_smile:

2 likes

Dat ze de kroon dicht moeten schroeven.

Super jubilee zou stijlvoller zijn ipv deze angus

Ter illustratie (links super jubilee, rechts de angus):

2 likes

Ik ken het verschil :+1:, zou ook wel eleganter kunnen staan! Alleen is er naar mijn weten geen super jubilee waarvan de endlinks goed passen op de seiko cocktail, deze is er speciaal voor gemaakt en de endlinks sluiten naadloos aan.

1 like

:joy:

Maar ook ik vind hem veel te grof.

Grof, tja. Da’s ook mijn eerste gedachte. Sowieso die sluiting. Maar misschien kan het ook best meevallen. We zijn natuurlijk dergelijke banden niet echt gewend mbt dergelijke Seiko’s. Ik vind het wel nobel dat Strapcode een dergelijk initiatief neemt. Blijft toch lastig oordelen vanaf een ploatie.

2 likes

Een foto vanuit een andere positie.

1 like

Ik begrijp serieus niet dat ze niet gewoon die super jubilee maken voor meerdere modellen. Het is toch gewoon een kwestie van endlinks aanpassen en klaar?

De Angus vind ik meer passen bij een groter of stoerder horloge. De super jubilee meer bij een dress of in ieder geval de wat fijnere/kleinere horloges.

Maar kom op… zelfs voor op een Tuna adverteert Strapcode met een Super Jubilee… Dat is nou niet bepaald een iele verschijning.

1 like

Je hebt gelijk, dat men super jubilee ook mogelijk zou moeten maken, echter de kastdikte van deze cocktail is volgens mij 15 mm op een kastdiameter van 40,5. Echt fijn en klein is het dus niet helemaal.

Los van dat het niet zo’n heel erg fijnmazige jubilee is, vind ik dit echt veel meer een horloge voor op een mooie bruine leren band.

Uiteraard kan je diverse mooie leren banden er op gooien, het horloge heb ik zelf ook. Toch merk je wel dat ook de leren band minimaal 4,5 a 5 mm dik moet zijn omdat het anders niet echt mooi staat bij de lugs

Originele band is bijvoorbeeld al te dun (duidelijk te zien als de foto wordt vergroot)

Iemand nog een super jubilee gevonden die past op de cocktail time? :blush: