Strapcode Oyster voor de Alpinist

Ik ben benieuwd naar de real life foto’s. Het ziet er best goed uit namelijk, beter dan de jubilee, maar dat is al snel.

Alles ziet er beter uit dan een Jubilee. Aan elkaar geregen tieribs zelfs nog. Hoe heten die dingen in het Nederlands? Eh… Kabelbinders! Juist.

1 like

Jubilee is mooi.

Op mijn Skx009 staat 'ie top. Op een DateJust staat 'ie top.
En ik zou héél graag een jubilee op mijn Sarb033 willen.

Over smaak …

1 like

Valt uitstekend te twisten. Daar draait dit hele forum op, geloof ik. :slight_smile:

4 likes

Ik zal tzt weer eens een hands-on maken van de Alpist met die band eraan. En weer een reden om veel plaatjes te plempen, uiteraard.

1 like

Een ouderwets militair hands-on topic is inderdaad te lang geleden. :thumbsup:

1 like

Sorry voor de necro bump, en gezien de hoeveelheid off topic is misschien iedereen al afgehaakt - maar kan iemand misschien verstandigs zeggen over de (juiste) clasp keuze bij zo’n mooie Strapcode Super Oyster (inmiddels 3D zelfs dus) op een SARB017?

Ik zie er nu een paar die erg op elkaar lijken (V clasp en nog zoiets…), een lelijke (?) Rolex imitatie en nog een soort verstelbare duiker clasp.
Ik ken dat laatste natuurlijk van m’n duikers, maar wat is nou de best bijpassende op een Alpinist - zeker als de klomp metaal aan de onderkant van de pols liefst niet groter mocht wezen dan wat er òp de pols zit?

Gewoon een seiko vouwsluiting bij monsterwatches kopen. Zie pics.

Maar eh… hoezo dan?
Die Seiko vouwsluiting vind ik er van alle types juist het minst uit zien.
Simpel stamped metaal ipv. forged zoals de clasps van Miltat.
Heb behoorlijk zitten Googlen al, maar van alle dingen lijkt dat nog wel het meest duidelijk… zie ik iets over het hoofd?

(Foto van Strapcode)

(Foto van WUS - https://forums.watchuseek.com/f21/strapcode-bracelet-clasps-4190402.html)

1 like

Klopt, die van seiko is gevouwen blik. De gewone divers clasp van miltat komt daar het dichtste bij in de buurt qua dikte.

Ik heb m gehad, die simpele clasp van.monsterwatch past er idd prima op. Maar volgens mij kun je m ook zo bestellen.

Edit; ja dus, met dubble lock diver clasp.

Heb deze sarb017 net aangeschaft en heb bij strapcode de 3 d stalen band ( 1 x 20mm Super 3D Oyster watch band for Seiko Alpinist SARB017, Brushed, V-Clasp Button Double Lock ) met vouwsluiting waarvan ik vind dat dit een mooi geheel is.

3 likes

Ziet er top uit!
Bedankt voor je post, daar hebben we wat aan!