Strela familieportret

Na al het Russische geweld van de afgelopen dagen heb ik maar weer eens wat familieportretjes gemaakt.

blijven erg mooi de russen!!

Dat ziet er stak uit! Zoals ik eerder al heb opgemerkt hier: ik begin die Strela’s steeds mooier te vinden! :slight_smile:

Ik vind ze ook mooier worden, maar zijn ze nou zo lastig te fotograferen of lijkt de kleur van de lichte wijzerplaten iedere keer anders??

Kwestie van lichtval. Zonder tentje is volgens mij elke lichte wijzerplaat lastig.

Erg fraai!!
Die zwarte Strela blijft mijn favoriet!!! :slight_smile:

Mijn beste,

“its all in the family” was in de jaren ‘70 een veel bekeken televisieserie. Ook ik kon mijn ogen maar moeilijk van het scherm halen.
En ook bij deze “family” bekruipt mij het zelfde gevoel.
Zeer goeie foto’s overigens (tu)

Orologio Signaturis Temporis

wel met een paar ouwetjes natuurlijk :smiley: :smiley:

Maar van al de prachtige plaatjes van de nieuwe generatie, daar wordt ik toch ook wel hebberig van…

Groet,
Paul

Prachtig. Leuk om ze eens bij elkaar te zien.

Zo Paul mooie collectie oldies, Ja vreugd bij jouw collectie ontbreken de uitvoeringen van Poljot International, maar het blijft mooi natuurlijk.

Arjay

Misschien stel ik een stomme vraag, en wellicht is het hier al eens eerder ter sprake geweest, maarre… hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van deze horloges?
Ik heb 'n tijdje geleden op eBay een Vostok gekocht en bij ontvangst meteen teruggestuurd. 't Kreng deed niets. En ik heb een paar jaar geleden een Poljot Sturmanskie gehad die mij ook geregeld in de steek liet.
Kortom, ik voel wel enige reserve ten aanzien van Russische horloges. Is dat terecht?

Adriaan, je hebt een PB

mooie russen, en zeer geslaagde fotos.
gr. john

Mooie foto’s!!!
Mijn strela bevalt ook erg goed!!(wit met zilver)
Maar zijn er ook boekjes van te krijgen,ik bedoel van verschillende russische horloge merken??
oud en nieuw???

Mark, PB.

Beste Paul: ik bezit zelf aardig wat Russische horloges en de meeste ervan werken prima. Maar, zoals ik in een ader topic al aangaf, was de tolerantie niet altijd even goed.

Van alle Russen die ik op beurzen heb gekocht (en dus ter plekke heb gecontroleerd) werkt nog 100 procent. ( er zijn er ook die ik op zo’n beurs gewoon de prak heb ingedraaid, waarna de verkoper zei: “kan gebeuren !” Tja… als de kroon er bij het terugdraaiien gewoon afvalt kan ik daar ook niks aan doen en als de “datum” halverwege blijft hangen dan is dat weer zo’n probleem van “afstellen”. Dus enige scepsis blijft altijd wel bestaan.

Maar ik bekijk het zo: je betaalt voor een mooi Russisch mechanisch horloge zo’n 10 to 20 procent van de prijs van vergelijkbare Zwitserse (die trouwens ook soms defecten vertonen !) en als je de basisprincipes van het herstellen kent en het nodige gereedschap hebt, dan zijn de risico’s heel beperkt. Als je zelf geen horloges kan repareren koop je ze best bij een gereputeerd importeur of horlogewinkel, want die bieden voldoende garantie.

Dus, zeuren daarover doe ik niet. En gaat er al eens een kapot, dan heb ik meteen 99 procent reservestukken voor een gelijkaardig kaliber.

Maar in het algemeen kan ik wel bevestigen dat de kwaliteit van de Russische horloges de jongste drie - vier jaar behoorlijk is gestegen en dat m’n vertrouwen erin echt is gegroeid.

Trouwens, was het een Vostok Europe die je gekocht en teruggestuurd hebt ? Want die bieden een serieuze garantie (zoals meer en meer Russen tegenwoordig trouwens).

Met Vriendelijke Horlogegroeten,

Morse.

Mooie goepsfoto, dit type staan ook op mijn verlanglijstje, vooral de zwarte wijzerplaat vind ik erg mooi, maar die witte ook. (Kan niet kiezen!).

Groeten, Tom V.

Wauw, dat is nog eens een groepsfoto zeg… Prachtig! Ik ben jaloers…

Groeten, Tom V.

Mooie Russen !

leuke collectie … (tu)