Stretch in jubilee band

Hey! Ik overweeg om een vintage rolex datejust te kopen. Echter heb ik mijn twijfels over de stretch in de jubilee band, Hij staat voor 3250 te koop.

Dat lijkt wel vrij veel stretch :thinking:

DIt is niet al te best.

op deze foto lijkt het echter weer mee te vallen…
is dit acceptabel voor de prijs?

Op de eerste foto lijkt het of de band op en af een schakel mist :neutral_face:

1 like

Tja. Als het staal was dan zou ik roepen Michael Young en voor USD 200 ben je klaar maar TT is toch wat anders. Ik zou ff verder kijken.

Misschien domme vraag, maar waarom is TT lastiger? Is dat zoveel lastiger te buigen?

En dat het 200 USD moet kosten wist ik nog niet. Goed om te weten. Heb de mijne met vrijwel geen rek gekocht. Geen idee hoe snel er zo’n rek erin komt.

Als je ziet hoe ver bijvoorbeeld die 1ste en 2e schakel uit elkaar zitten aan de onderkant van de band zie je toch aardige rek.

Hij doet ook TT…

Dat klopt maar das wel een stukkie duurder dan staal

Tsja als je nog €200 extra moet betalen + shipping naar Hong Kong (daar zit ie toch) ook al wel makkelijk €75. Zit je op ruim €3500 en ben je hem een tijd kwijt. Koop je bij een particulier? Dan heb je ook geen garantie op het uurwerk. Voor €3500 is het dan alsnog vrij duur (vind ik)

Kijk is op sites van Amsterdam watch company of Amsterdam Vintage Watches. Daar staan regelmatig datejusts te koop met minimaal een jaar garantie…

Hats: bij AVW: https://amsterdamvintagewatches.com/shop/rolex-datejust-1603-6/. Alleen geen goud-staal, maar goed dit is stukken mooier :heart_eyes:

2 likes

@rollsrollie Welke horloges heb je nog meer?

super bedankt voor alle reactie! Denk dat ik toch nog even verder kijk. Dit wordt mijn eerste “echte” horloge.

Band is compleet versleten.

slijtage op de gouden schakels duur grapje om te laten restaureren