Titel zegt het al ik moet een stud carrier (geen idee wat Nederlandse term is) vervangen. Deze hebben een klein sleufje en vroeg me af hoe deze veilig te openen. Zat zelf te denken aan kleine schroevendraaier in sleuf te zetten en voorzichtig te draaien, is dit de gewenste techniek of moet het anders?
Stud is engels voor piton dus piton houder, deze kan op verschillende manieren vast zitten maar meest voorkomende zit die geklemd om het shocksysteem heen
Op die manier is de oude verbogen en een nieuwe kan nog niet gemonteerd worden. Horloge met shock systeem => deze eruit persen en piton houder met kompas komt los van de kloof. Nieuwe plaatsen en shock systeem terug persen. Doe dit met de juiste stempels!
Ah ja heb nog niks verbogen hoor, hij moet vervangen worden ivm donor balans van een 6217 waar het een 6218 is, deze dragen beiden het zelfde partnr met als verschil dat de 6217 een ronde opening heeft ipv driehoekig.
Qua uitdrukken moet ik daar vlakke stempels voor gebruiken denk ik 1 die net iets kleiner is dan het geheel?
Waar moet ik op letten qua stempels ik heb niet de incabloc stempels maar de standaard horia stempels zijn deze te dik? Of zou het hier mee moeten lukken?
Heb tevens ook wat donor onderdelen waar ik op kan oefenen alvorens het in de praktijk op mijn horloge uit te voeren.
Ik zie het probleem nu ik heb geen stempel die breed genoeg is om de kloof te ondersteunen. Dit wordt weer lastiger dan ik dacht
Horloge repareren is werken op hooguit een paar vierkante centimeter op zijn hoogst en wel een vierkante meter met gereedschappen, stempels, persen, kastsleutels, pontjes, etc. ter beschikking hebben.