Kan iemand die hiermee ervaring heeft, mij aangeven hoe je hier de spiraal losmaakt. Ik zie hier eigenlijk geen taper stift.

Bij voorbaat hartelijk dank.
Kan iemand die hiermee ervaring heeft, mij aangeven hoe je hier de spiraal losmaakt. Ik zie hier eigenlijk geen taper stift.

Bij voorbaat hartelijk dank.
Kan het zijn dat die met schellak is vastgezet, kan het op de foto niet goed zien.
Nee, ik dacht het niet.Ook met loep zie ik geen schellak.
De omcirkelde messing pen moet er in de richting vd pijl uit worden gehaald. Ikzelf heb een pincet die vanaf de andere kant drukt en de pieton tegelijkertijd vasthoud. (Kan er geen foto van maken want hij ligt op werk).
Wees voorzichtig want je spiraal is gemakkelijk beschadigd bij het uitnemen. Waarom wil je de pieton verwijderen als ik vragen mag?

Dat mag je wel vragen, het is een donor balans voor een ETA 2512-1.
Maar het origineel is bevestigd met het “oude” type klosje (gewoon recht, die in het gaatje, met schroef, past in de pitonhouder…
Ik vermoed dat het makkelijker is om een donor pitonhouder te vinden en die te monteren dan de piton over te zetten. Maar anderzijds veel succes toegewenst en ik ben wel nieuwsgierig of het lukt!
Is er geen andere balanskloof waar de nieuwe piton houder opzit?