Hé HF.
Tijdje geleden een StudioUnderd0g series 2 op de kop getikt. Echt een heel tof ding voor redelijk geld. En eerlijk is eerlijk hij is niet meer van de pols geweest. Uiteraard is de full lume plaat (blauw) ‘s avonds te gek. Zeker in combinatie met de knal oranje lume van de wijzers. Maar eigenlijk is vooral overdag de hele plaat compositie echt tof. De echte schaduw onder de cijfers geven een mooi diepte effect en de lume van de wijzerplaat is zo sterk dat je overdag een soort ijsblauw geheel krijgt in plaats van wit.
Allemaal top ‘in/op’ t horloge. Maar de band is echt stom. Super goedkoop bandje die een nep vintage sfeer moet geven maar eigenlijk vooral verraad dat de lug width te smal is en het horloge te hoog. Dus ik dacht dit ding verdient een ‘echte’ band. Van staal als t ff kan.
De zoektocht begon maar tis echt geen makkelijke opgave. First of all moest de band gebogen end links hebben die de kast precies omarmen zodat het gewenste ‘geïntegreerde’ band effect ontstaat. Daarnaast wilde ik dat het staal gepolijst en mat was omdat de kast mat/geborstelt is en de bezel glanzend. Liefst moest de band een ‘president’ stijl zijn omdat het ‘ronde’ gevoel goed past bij de kast vorm dacht ik. Tenslotte wilde ik heel graag een klassieke ‘bak sluiting’ want dat voelt lekker ouderwets.
Enfin. Zoeken en puzzelen. Zie onder het resultaat.
Wat denken jullie? Geslaagd?