Beste forum leden , kan iemand mij vertellen wat de specifieke kenmerken zijn van een Stuhrling horloge zodat ik weet dat deze echt is.
Bij voorbaat dank voor uw reactie.
Ik geloof niet dat Stuhrling horloges op grote schaal nagemaakt worden.
(:d
Ik denk niet ook niet dat er imitatie-Stuhrling horloges bestaan.
P.S. wat wel bestaat zijn hun onzinnige adviesverkoopprijzen.
Echt gebakken lucht in ieder geval.
al weer tijd voor? 
Ik kan me voorstellen, dat de topicstarter zijn bedenkingen heeft. Waarschijnlijk heeft hij ergens zo’n ongelooflijke aanbieding gezien. Ik ben benieuwd of de topicstarter een linkje kan plaatsen, zodat e.e.a. even bekeken kan worden.
Stuhrling is Chinees met Hangzhou uurwerken en goedkope afwerking. Ziet er op een afstand mooi uit maar dan moet je ook wel op eenafstand blijven.
Ze hebben wel een schitterende reclame slogan : Worn by only the most elite of pilots, the Aviator 1129Q daringly elevates the art of watch-wearing to uncharted new heights.
Gevalletje waterpijp X(
(:d
Specifiek kenmerk van een Stuhrling is een veel te hoge prijs voor een blikje met goedkoop Chinees uurwerkje erin. Worden niet nagemaakt omdat goedkoper produceren haast niet kan…
Mwa, er zijn ook behoorlijk te nassen duikertjes, met een Ronda quartzuurwerk hoor. Maar 't merk heeft inderdaad ook een keerzijde.
Als je in die prijsklasse wilt winkelen, kun je beter even bij Invicta gaan kijken. Die hebben behoorlijk afgewerkte duik klokjes met een Japans NH35A automaatje er in.
Candide Schreef:
met een Japans NH35A automaatje er in.
Chinees fabrikaat van Time Module (H.K.) Ltd. Time Module is een dochter van Seiko en de ontwerpen zijn Japans. Maar daar wordt het nog geen Japans automaatje door 
Ik heb 2 Invicta’s met een NH35 uurwerk (een 3045 en een 8926), niets op aan te merken. Voordelig en loopt met een afwijking van 2 tot 3 seconden in de plus per etmaal. Invicta’s kun je goed vinden tegen hele redelijke prijzen als je even op internet zoekt.
Daarnaast zijn de onderdelen van Seiko uitwisselbaar, de NH35 bijvoorbeeld is de generieke uitvoering van Seiko’s 4S36. Dat maakt ze in mijn beleving ook goed te gebruiken voor mods, de wijzers en wijzerplaten voor Seiko’s zijn volop te krijgen en passen perfect. Maar ook de stift past perfect.
Overigens is de merknaam nu volgens mij Hakatori ipv TMI.
Kwalitijd Schreef:
Overigens is de merknaam nu volgens mij Hakatori
ipv TMI.
Als ik “google” op Hakatori NH35 krijg ik 1 hit & die verwijst naar deze thread 
Ai, je hebt gelijk. Dat moet Hattori zijn… Excuus voor deze onzorgvuldigheid. Ik heb een onderdeel besteld enige tijd geleden voor een NH35 die een kenmerk ‘Hattori’ had ipv TMI.
Kwalitijd Schreef:
Ai, je hebt gelijk. Dat moet Hattori zijn…
Excuus voor deze onzorgvuldigheid. Ik heb een
onderdeel besteld enige tijd geleden voor een NH35
die een kenmerk ‘Hattori’ had ipv TMI.
Seiko is opgericht door Kintaro Hattori in 1882. Zijn eerste producten droegen de naam Seikosha. Er heeft tot 1990 Hattori in de naam ven het bedrijf gestaan, sinds die tijd enkel Seiko. Nu heet de huidige president Shinji Hattori. Wellicht maakt die op zaterdagmiddag wat onderdelen als schnabbel erbij
Er kan natuurlijk ook een andere verklaring zijn:)
lexor Schreef:
Candide Schreef:
met een Japans NH35A automaatje er in.
Chinees fabrikaat van Time Module (H.K.) Ltd. Time
Module is een dochter van Seiko en de ontwerpen
zijn Japans. Maar daar wordt het nog geen Japans
automaatje door
Is n skx007 die in maleisie is gemaakt dan volgens jou wel of geen japans automaatje?
marnix.moed Schreef:
Is n skx007 die in maleisie is gemaakt dan volgens
jou wel of geen japans automaatje?
In mijn optiek, is een in Maleisië gemaakte SKN007, geen Japans automaatje.
Als er Japanese Movt op staat, dan is het een Japans automaatje.
Staat er Made in Japan dan is het een Japans horloge (en is het dus niet meer in Maleisië gemaakt). Zoiets.
Net als met Swiss made?