Ik dacht ik gooi hem even hier in de groep, hij is eigenlijk wel grappig aangezien de koper blijkbaar dus niet beseft dat een automaat op kan houden als hij niet geserviced wordt en dat service niet gratis is. En de servicebedragen die hij voorschoteld de ene €512 ex. btw is en de andere €620 inclusief BTW is.
Jammer om te lezen. Die persoon is duidelijk niet geinformeerd over automatische horloges. Maar terecht, meer dan de helft van de prijs van het horloge aan onderhoud is pijnlijk. Moeilijk in te schatten destijds dat het onderhoud zo duur zou uitvallen later?
Ik ben het helemaal met de boze Omega bezitter eens. Hij is gewoon, zoals zo velen hier in Nederland, slachtoffer. Slachtoffer van nooit gegeven informatie. Ik vind dat de regering hier wat aan moet doen.
Moet in alle eerlijkheid bekennen dat ik slechts een handleiding/serviceboekje lees als ik het horloge al een tijdje om heb en dan meestal voor de lol en niet om wat van te leren ofzo. Dus niet vooraf. Dom? Vast wel…
Ps de oproep van Klachtenkompas, onderdaan is trouwens een mooi staaltje #StemmingMakenDoeJeZo …of je als bezoeker even dit tweetje wil plaatsen.
Dat is toch dat boekje dat je begint te lezen als je [vul hier willekeurig apparaat in] kapot is gegaan en je na dagen kloten het hele ding hebt verneukd en niemand anders meer durft te vragen?
Eigenlijk is 1 van de enigste dingen die ik van een handleiding bekijk hoe het onderhoud ervan is. En anders als ik ergens niet aan uit raak of iets niet werkt
Ik heb iemand in huis die dat anders oplost. Legt het dan subtiel op een onopvallende plaats waar ik het wel eens zal vinden en het hopelijk oplos… Maar meestal is het dan al te laat om nog te herstellen.
Het is voor ons als kenners wellicht een lachwekkende klacht, maar zoals als reeds hier gemeld is: het wordt je inderdaad niet in de winkel medegedeeld. En de prijzen van mechanische horloges zijn ook zo hard gestegen dat een onderhoudsbeurt van 500 euro meer in lijn ligt met de winkelprijzen dan 10 jaar geleden. Vreemd want de techniek achter de meeste gangbare horloges (en zeker een Speedmaster) is al decennia hetzelfde. Een automaat chronograaf onderhoud kost bij Omega tegenwoordig trouwens 750 euro.
Mij is het ook nooit verteld bij mijn eerste mechanische horloge (Bijenkorf). Maar goed een beetje open deur. Het is mechanisch dus het heeft onderhoud nodig.
De juwelier waar ik mijn Oris kocht heeft mij er wel keurig over geïnformeerd.
En ik vind het eigenlijk wel een essentieel dingetje om je klant over te informeren.
Wel zo netjes in ieder geval.
Je autodealer verteld dit ook niet als je er een nieuwe besteld. Zeker met de huidige modellen zitten er zoveel extra’s ingebouwd dat de kosten behoorlijk oplopen als er een storingslampje gaat branden.