Stukje DIY: banden & pins organiseren

In de loop der jaren verzamel je een hoop banden, is althans mijn ervaring. Je pikt eens een goedkope NATO op. Dan toch een ander kleurtintje. Volgend horloge weer iets anders. Toch 22 ipv 20 mm. Daarnaast stalen banden waarbij je je end links niet wilt verliezen. En als dan ook je vriendin ineens gas geeft op de horlogehobby heb je ineens ongelofelijk veel zooi. Mooie zooi. Maar als alles het in der in lades hebt liggen slaat het nergens meer op.

Gelukkig heb ik een lasergraveermachine. Vanmiddag eens wezen tekenen en proberen, en tadaa!

Keurig traytje in een kast met daarin mijn ‘andere’ verzameling. De hele tray kun je uitnemen, maar ook een individueel bakje kun je meepakken.

Voor een paar stalen/metalen banden individuele bakjes gemaakt. Handiger om de end links bij elkaar te houden.

Daarnaast ook nog even een blokje gemaakt om push pins te organiseren. Ook handig.

Nu nog eens uitmesten wat écht nooit meer gedragen gaat worden.

28 likes

Gaaf gedaan! Heb een knullig banden mapje en een schooletui voor m’n tooltjes. :joy:

2 likes

Mooi zeg, ik moet mijn kartonnen doosje met alle banden door elkaar ook eens ordenen.

2 likes

Stalen banden is idd een dingetje.
Voor de rest voldoet dit wel

8 likes

Zo’n soort map heb ik ook overwogen. Maar ik ben echt doodsbang om end links te verliezen :sweat_smile:

1 like

Voor stalen banden is t niks idd met de endlinks

1 like

Netjes zeg :ok_hand:t2:

1 like

Mooi opgelost :ok_hand:

1 like

Hoe heb je de merknamen en de afmetingen zo mooi ingebrand

1 like

Op dezelfde manier als ik de bakjes gemaakt heb: met de lasergraveermachine. Daarmee kun je hout snijden, maar ook graveren.

1 like

Erg gaaf

1 like