Een vd twee gaat er binnenkort komen maar welke.
Neig naar de SD maar de iconische waterdruppel is ook top.
Ervaringen hier met beide klokken?
Kast van de SD vind ik net wat mooier ogen (m’n de lugs - aansluiting band).
ik zou voor de SD4000 gaan, iedereen en z’n moeder heeft een SubC date en dat vind ik de minst mooie Sub (zowel de cyclops als de nieuwe kastvorm), de nieuwe SD4000 vind ik daarentegen erg geslaagd, vooral de milsub bezel is lekker
Ik heb ze beide niet gehad maar ik vind persoonlijk de proporties van de subc kast waardeloos. Op zich is er niets verkeerd mee maar het gevoel wat ik erbij heb staat mijlenver van het iconische sub ontwerp. De nieuwe SD komt daar m.i. veel dichterbij.
absoluut de sea-dweller. Geen puist!
De sea-dweller: Als ik de hoofdprijs win, komt die er wellicht nog eens
Recentelijk beantwoordde de Watch Snob deze vraag ook. Over de Sub zei hij:
“The more obvious choice might seem to be the Submariner but while there is nothing wrong with it, it is the single biggest stylistic cliché known to horology (speaking of clichés) and you would no sooner have it on then find you are seeing them absolutely everywhere, like a man who has learned to recognize an invasion of doppelganger aliens.”
Over de SD Deep Sea ('08 model denk ik):
"(…) aside from it being cartoonishly large and heavy (at 44mm) it also a good candidate for a special Academy Award for Watch Most Unnecessarily Festooned With Descriptive Lettering."
De conclusie was dat de briefschrijver voor de SeaDweller 4000 moest gaan:
"(…) appealingly overbuilt but not so much so that it verges on parody, and not a Submariner."
Bron: http://www.askmen.com/style/watch_snob/themed-rolexes.html
Iedereen lult (sorry) altijd over die dikke lugs blablabla.
Vreemd vind ik dan dat je niemand hoort over de crownquards?
Beetje papegaaien naar mijn idee.
Twee enorm gave horloges met optisch minimale verschillen.
Laat ze in een winkel klaar leggen, doe ze beide om, dan weet je direct welke je zelf graag wil hebben. Onbewust heb je al een keuze gemaakt.
Persoonlijk denk ik dat het simpelweg aan je pols ligt. de SD is gewoon dikker. Heb je dunne polsen dan is een Sub gewoon fraaier om de pols. Ben je een grove grote vent, dan zal een Sub beter staan.
imo
SubC no date liever.
Maar van deze 2 de Seadweller, omdat ik die date loupe gewoon niet zo mooi vind.
Er zit nog een sticker aan de zijkant
Ehm. Geen van beiden:
Just my two cents.
Lekker die prachtige PO houden! Van deze twee zonder twijfel de SD, ik vind deze sub niet zo.
SD4000
+Lugs subtieler
+Crownguards subtieler
+oogt compacter
+Geen loupe
+/-Dikte… geen idee welke daarin wint
–PRIJS!
Ohoh… als de SubC toch eens de lugs en guards van de SD had gehad he
Maar eehmm… volgens mij kan je niet fout gaan
Klopt. Ik heb ze allebei om de pols gehad: die crowngards vielen me niet op, maar die lugs maken 'm wat mij betreft een parodie op een icoon. Maar ik heb dan ook kinderpolsjes.
Ik zweer dat ik je post nog niet had gelezen toen ik poste maar inderdaad. Crownguards verschillen ook
Allemaal miniem… maar voor het totaalbeeld toch wel vind ik.
Dat dus