Sub-date of gmt-2

zoals jullie misschien gezien hebben staat m’n planet ocean te koop, hij moet nl een beetje ruimte gaan maken voor een rolex.
maar ja, welke ??
het wordt een sub maar omdat de uitvoeringen zo veel op elkaar lijken blijft het toch vrij lastig om echt te zeggen welke nu het mooiste is en waarom dan wel.
de sub no date , heeft een tijdje op de lijst gestaan, ivm mooie strakke symetrische wijzerplaat .
de sub met date , is gewoon goed.
de gmt 2, de lunette vind ik misschien iets mooier dan bij de sub, al heb ik geen tweede tijd nodig het blijft een aardig extra, en je kan altijd nog een keer de lunette wisselen, ik zou voor de zwarte gaan.
en dan heb je nog de seadweller, deze valt af omdat ik hem het geld wat hij meer kost niet waard vind, dan koop ik liever een sub.
en de sub lv, valt ook af , ik heb hem vandaag even om gehad en ik denk dat de groene lunette gaat vervelen

wat ik me nu afvraag, waarom is de sub-date populairder dan de gmt-2 , ik dacht dit nl door de langere wacht tijd.

en wat vinden jullie de mooiste , en waarom?
en weet iemand een goed adres voor een sub ?

ik ben benieuwd

Kwa maat zijn ze geloof ik even groot.

Ik vind zowel de Sub noDate als de GMT II erg mooi. Toch zou ik denk ik voor de Sub noDate kiezen. De wijzerplaat is meer uitgebalanceerd en ook veel frisser zonder loupje. De GMT II is ook heel mooi, vooral met zwarte bezel, maar die 2e tijdzone, btje nutteloos (vind ik). Als je dan toch een ‘functie’ wilt dan zou ik voor de Sub Date gaan, maar ivm het loupje, toch liever een Nodate.

:slight_smile:

Een sub-no-date, dus zonder die viskom op het glas :smiley:

En als je dan toch een datum en chronometer wilt, dan nog maar een horloge te koop zetten en voor de sea-dweller gaan :wink:

Ruud

de sub no-date is idd erg strak en mooi, en een 2e tijdzone zal ik ook niet gebruiken misschien handig om hem op tijd te zetten als hij een tijdje stil heeft gestaan want dan kun je mooi zien ofdat am of pm is …lastig

…jullie moeten niet allemaal no-date schrijfen…ik was net aan het loupje gewend :wink:
en helaas meer verkopen zit er niet in , ik vond dit offer nl al groot genoeg :smiley: en ik vind de seadweller door z’n prijs geen optie hij heeft voor mij nl geen meer waarde tov de andere dus gevoelsmatig wil ik er ook niet meer voor betalen.
vandaar de optie tussen de sub en de gmt

Ik heb een tijd geleden voor dezelfde keuze gestaan… en het werd voor mij de GMT II. Bevalt supergoed.

Kort door de bocht:
Ga je voor de basic looks en is dieper duiken dan 100 m voor jou een must: go Sub
Vind je extra features als tweede tijdzone en verbeterd draagcomfort belangrijk: GMT II for you.
Het loupje is gewoon leuk - en handig, echt een Rolex ding.

Vooral gaan passen is de beste tip. En de Seadweller niet te snel afschrijven, is om de pols een stuk imposanter dan op de foto’s. Groot, dik, een echte toolwatch.

ik zag vandaag dat ze alle drie de uitvoeringen van de gmt2 hadden liggen dus nu kon ik meteen even de kleuren naast elkaar zien.
de verkoper had de lv om , dus die werd ook meteen bekeken. de seadweller heb ik wel eens bekeken maar ik kan me er niet veel meer van herinneren…de volgende keer zal ik er nog eens echt opletten

vertel eens , heeft een gmt2 een verbeterd draag comfort ?

De GMT is iets platter /slankere kast, daardoor lichter en heeft een kleinere kroon. Past wat makkelijker onder manchettes van overhemden en zo. Daarnaast heeft de sluiting niet de divers extention is daardoor korter. Voordeel is dat je de sluiting niet merkt met typen of schrijven etc.

Verder is het natuurlijk voor smaak de sub vs gmt discussie. Degene die het hardste roept is the one :slight_smile:

roepen hoor ik toch niet , maar foto’s doen een hoop natuurlijk :wink:
leuk om ze zo naast elkaar te zien

Ik heb voor de gein wel eens gekeken op www.r-l-x.de. Worden er redelijk wat aangeboden vind ik! Vind ze allebei super en staan beide op mijn wishlist! Eerst maar eens geld sparen en kijken waar de prioriteiten liggen. Momenteel even niet bij een Rolex! Succes er mee! Wat je ook doet een goede aankoop doe je gegarandeerd!

Gr Jeroen

bedankt voor al jullie meningen en goede raad…het wordt een gmt ll, nu eerst nog wachten totdat de po verkocht is…dus nu nog even een seiko als zoet houdertje :wink: