Zoals eerder geposte foto’s hier op het forum verklappen ben ik in het gelukkige bezit van een tudor submariner. Nu is de prijs hiervan zo snel gestegen de laatste jaren dat ik twijfel en er aan denk hem weg te doen voor een chrono.
Ik ben nu in het bezit van een breitling steelfish en de sub. Mijn breitling is m’n dagelijkse klok en de sub voor nette gelegenheden. Ik zoek een sportieve dresser.
Mijn shortlist is nu een Tudor Big Block, een navitimer cosmonaute of een speedy (in volgorde van gewenstheid).
Als het horloge uit 1979 zou komen heeft dat een pre.
Ik weet uit mijn hoofd biet of de big block er toen al was maar volgens mij niet (of niet te betalen).
De navitimer wordt moeilijk ivm het failliet van breitling. Hier overweeg ik een ollech en wasj navitimer cosmonaute (staat een NOS te koop onder 2000 euro) de speedy spreekt me het minst aan (zie je te veel baar mijn mening, mede daardoor ook voor een tudor ipv Rolex sub gegaan.
Any thoughts? Sub houden, voorkeuren voor war er terug moet komen of andere mooie aanraders ipv de reeds genoemde drie?
Je kan ook een Sinn navitimer overwegen als Breitling lastig is?
Er is wel een heel rijtje mooie dress chrono’s. Ik vind de Heuer Carrera erg mooi, ook de Omega deville chrono’s en natuurlijk de obvious one, de IWC portugese
Ja, maar dat was destijds een klein steentje dan, want toen was je nog erg jong
Er was een grote crisis in horlogeland eind zeventig en begin jaren tachtig. Toen heeft Sinn bijvoorbeeld de rechten van het ontwerp van de Navitimer gekocht.
Misschien wel te gelukkig of te mooie staat. Ben nogal lomo en ben als de dood hem te beschadigen. Nu dus alleen voor speciale gelegenheden.
Twijfel is er ook echt wel… Kogel is nog niet door de kerk!
Ik snap je wel maar zal je niet hetzelfde hebben met 1 van de horloges die je zoekt? Ik heb een aantal horloges die nooit meer weggaan en die draag ik dus gewoon, ook met het risico op sporen. Uiteraard zoek ik het niet op maar kan vrede hebben met kleine krasjes e.d. Succes met beslissen.