M’n 116610LN (in de stickers gekocht voor de volle mep) liep + 2 minuten per 12 uur als ik het ding droeg en + 1 minuut op het nachtkastje. Het is mechanisch… dus kan gebeuren hield ik mezelf maar voor :?
Hoewel je op de forums niet mag schrijven dat de long feet wijzerplaten uit de eerste batch zijn (want ze zijn random uitgeleverd, dus we weten het niet :+) blijft mijn gevoel zeggen dat je de lange F en platte S opvallend vaak bij de vroege 116610’s tegenkomt. En dan zou de eerste service interval voor die van mij best al eens bereikt kunnen zijn, als die gewoon ergens 3 - 4 (?) jaar heeft liggen wachten op me.
Anyway… de Sub moest onder garantie terug naar Rolex. En wat doe je dan? Via een Nederlandse dealer (met de kans op gezeik met je Engelse sub) of zelf naar Rolex Keulen? Dat laatste dan maar;
Op de 8ste etage kom je binnen bij het Rolex service domein. Uiterst correct maar zonder enige glimlach werd ik er geholpen. Eerst je gegevens doorgeven en dan wachten op de horlogemaker. Hans CP (die was mee) beschreef de sfeer treffend; “in de wachtkamer van het ziekenhuis wordt er meer gelachen”. Na een onderzoeksfase van een kwartiertje kwam de Meisteruhrmacher terug met de mededeling; “die uhr bleibt hier in Köln”. Uiterst efficient waren mijn gegevens al verwerkt en kreeg ik een afhaal pasje mee met de mededeling dat niet kwijt te raken want ik had het nodig om mijn horloge retour te krijgen. Het zou 2 weken duren, ze zouden me bellen;
Na 2 weken keurig een briefje in de bus dat ze nog 1 week nodig hadden. En op woensdag daarna een keurige voicemail dat mijn horloge klaar was en dat ze er op vrijdag niet zouden zijn.
Donderdagochtend vrijgepakt, opaWijnboer omstreeks 07.30 opgehaald en weer naar Keulen. Er was 1 wachtende voor ons en vrij snel waren we aan de beurt; “wenn Sie wollen bitte nehmen Sie noch mal kurz Platz”.
M’n kat had z’n nagels over de sluiting getrokken en er waren wat sporen op de band, dit hadden ze opgepoetst. Op mijn vraag waarom kreeg ik te horen; omdat het horloge toch bij ons was. Spaß machen is er niet bij daar…
Helaas zonder sorry en ook zonder mooie tas met service pouch, pen en voucher met 15% korting op de volgende aankoop stonden we vrij snel weer buiten.
Bij Reinhard lekker weer een dikke koek gaan eten en blij dat de Sub weer mee naar huis kon;
De kroon voelt weer botermals aan en hoewel het allemaal gedoe was ben ik wel blij met de verse service;
Rolex… het blijft m’n #1
Gr. Roel