SUBDELTA handbuilt Dutch watches

Misschien een sub in het idee van een Oris Aquis diver. Dat is technisch ook een uitdaging.

in de beperking toont zich de meester

Kun je als fabrikant/eigenaar genoegen nemen met een normale beloning en stop je de rest
terug in het product dan gaat het goed,
Laat je je in je nekvel pakken door de bank
of de belastingdienst dan wordt het peentjes zweten.

je hebt voor een nieuw NL horlogemerk eigenlijk maar 5 dingen nodig 3 x een Jan Binnendijk kloon, 1 x een zweep en 1x een koffiezetapparaat.

Hou het in de gaten. De pagina staat in mn favos inmiddels. Succes.

Ps. Volgens mij is het releases en niet releasses.

Wat te denken van een duiker op basis van het Vostok waterdichtheid ontwerp van Novikov en Belov. Super elegant en doeltreffend.
Maar dan wel met een Miyota er in, die lopen toch wat lekkerder dan die Vostok 2415/16 uurwerkjes.

sharkbyte Schreef:

Wat te denken van een duiker op basis van het
Vostok waterdichtheid ontwerp van Novikov en
Belov. Super elegant en doeltreffend.
Maar dan wel met een Miyota er in, die lopen toch
wat lekkerder dan die Vostok 2415/16 uurwerkjes.

ik dacht dat het bij de Amphibia essentieel was om een speciaal soort rubberringen te monteren ( speciaal bewerkt rubber )
iets wat zelfs de Nasa tot eind jaren 90 niet lukte na te maken,
zodra je dat rubber nergens kunt kopen of ze gaan je uit rancune dwarszitten heb je wel een probleem met de waterdichtheid.

sharkbyte Schreef:

Wat te denken van een duiker op basis van het
Vostok waterdichtheid ontwerp van Novikov en
Belov. Super elegant en doeltreffend.
Maar dan wel met een Miyota er in, die lopen toch
wat lekkerder dan die Vostok 2415/16 uurwerkjes.

Ik wou net zeggen als jullie een automaatje gaan uitbrengen ga dan aub niet op de Miyota toer.

Met alle respect maar dat is voor mij een gruwelijke afknapper tegenover de P1lot One met ETA/Unitas 6498-1.

Ik haak af bij veel boutique merken die een ouder model weer nieuw leven inblazen maar door gebrek aan ETA werkjes nu een Miyota monteren.

Erg jammer want soms komen er hele mooie klokjes voorbij die subliem afgewerkt zijn maar dan voorzien zijn van een Miyota ipv een ETA e.d.

Je merkt het al ben geen fan van Miyota.

Voor de rest een supercool initiatief!(tu)

Veel succes gewenst met deze onderneming!

Groeten,

Noel.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Dat houden we in de gaten, mooi initiatief.

Zijn jullie Ć©Ć©n van die partijen? Voor een hoofdkwartier?

veel succes! jullie hebben in ieder geval nu wat ervaring opgedaan op de horlogemarkt!

Allereerst ontzettend leuk initiatief!

Wat ik in mijn collectie mis, is een 24uurs klok. Ik vind er in de markt heel veel mooie tussen zitten, maar de Chronoswiss Timemaster vind ik erg mooi. Alleen de kroon zou wel iets kleiner mogen.

Of de bekende Breitlingā€¦
Erg prachtig.

+1
ik ben quartz fan maar ik dacht ook meteen toen het geen quartz zou worden: waarom eens geen russische automaat?
ze lopen misschien niet super nauwkeurig maar zijn robuust genoeg om ze eens te eren met een mooie kast.

Thijs Kremers Schreef:

Misschien een handopwinder!!??

Denk aan de Poljot horloges, mogelijk kun je een
Russisch uurwerk Molnija goedkoop inkopen??
Een handopwinder houdt het toch wat exclusiver dan
quartz in mijn ogen.

Bloody typos
Thx

Ik kan het toch niet laten om te zeggen dat ik hoop dat bij een volgend project de afwerking beter zal zijn. Er zijn toch wel wat issues hoor ik zo van verschillende mensen. De fotoā€™s bewijzen het ook.

Ik ben blij dat jullie goed bezig zijn en enthousiast zijn, maar dat is toch wel iets om op te letten.

Iedereen bedankt voor de tips. Er komt heeeeel binnenkort duidelijkheid over de volgende. De keus is vrij duidelijk, ligt nl al een tijdje op de tekentafelā€¦ Het wordt iets voor de hand liggends, niet een imitatie van wat bijv een Sinn Sl zo perfect kan. Geen Omega-kloon. Ik hou jullie op de hoogte!

Al doende leert men, er wordt zeker kritisch naar de eigen prestaties gekeken.

De prijs gaat omhoog, net als de kwaliteitā€¦

Een gave ā€œvintageā€ tool GMT duiker zoals een MKII pmwf graywater.
Succes gewenst, ben benieuwd naar het ontwerp.

Spannend!

Ben benieuwd, blijf het weer volgen.

Carpe tempus Schreef:

in de beperking toont zich de meester

Kun je als fabrikant/eigenaar genoegen nemen met
een normale beloning en stop je de rest
terug in het product dan gaat het goed,
Laat je je in je nekvel pakken door de bank
of de belastingdienst dan wordt het peentjes
zweten.

je hebt voor een nieuw NL horlogemerk eigenlijk
maar 5 dingen nodig 3 x een Jan Binnendijk kloon,
1 x een zweep en 1x een koffiezetapparaat.

2 klonen van mij?.. Subdelta doet niet aan klonenā€¦ ( ik kan wel verklappen dat ik een tweede draaibank heb aangeschaft die momenteel een upgrade krijgt naar een nieuwe besturing, en een automatische gereedschapwisselaar zodat ie onbemand kan draaien tot het product klaar isā€¦
een Tweede freesbank, daar wordt ook al naar gekekenā€¦ 't enige wat dan nog ontbreekt is de koffiezetterā€¦ dat zal echt een Techni-vorm Mocca Master moeten wordenā€¦ voor minder doe ik het nietā€¦ :)ā€¦ en wat de zweep betreft?.. neeā€¦ Dat heef Hans niet nodigā€¦ die heeft betere methoden om me te motiverenā€¦ :slight_smile:

Ik ben ook aan het rondkijken naar bedrijfspandenā€¦ voor die tweede draaibank heb ik in mijn werkplaatsje achter het huis te weinig ruimteā€¦