SUBDELTA handbuilt Dutch watches

Beste medeforumleden,

De P1lot One (HFLE 2015) was een non-profit horlogeproject, dat is inmiddels vast bekend. Dit smaakt naar meer :smiley: En… tromgeroffel… daarom heb ik SUBDELTA handbuilt Dutch watches opgericht!

Time to go pro. Samen met de meeste teamleden van de P1lot One zullen we een jaarlijkse limited edition uitbrengen, zij het niet meer als HFLE, want dat kan echt niet uit :smiley: Het gaat om high-end tool watches in zeer beperkte oplage, voor binnen- en buitenlandse opdrachtgevers.

Hou onze site
http://www.subdelta.com/
daarom gerust in de gaten. Ergens in april lanceren we het ontwerp van de LTD 2015. Het zal weer een crowdfunder worden, net als de P1lot One eigenlijk.

Ideeën zijn uiteraard van harte welkom en ik ben nieuwsgierig naar jullie reacties.

Gr. SUBDELTA
Hans de Ree

1 like
:}

WOW!

Dat klinkt goed.
Ben benieuwd (tu)

Spannend! (tu)

Gaaf!!! Grote kans dat ik ditmaal wel slim genoeg ben om mee in te schrijven;-)

Als ik enkele ideeën mag spuien, zou ik graag het volgende in het ontwerp willen zien;

  • automaat (middels beweging),
  • doorkijkvenster achterzijde kast,
  • diameter 42-44mm
  • waterdichtheid min. 100mtr
  • prijs rond €500,-

Ik houd je nieuwe project nauwlettend in de gaten en laat me verrassen door het nieuwe ontwerp.

Succes en groeten.

Hoi Airmannetje,

Bedankt voor je reactie. Je ideeën staan genoteerd, maar € 500 is zeker niet haalbaar. Onze HFLE, de P1lot One, was € 500 en dat was (nogal) onder kostprijs. Nu moeten er wat mensen normale marges gaan maken, anders komt er geen brood op de plank :smiley:

We zitten eigenlijk nog te wachten totdat een team ons opvolgt voor de HFLE 2015 :smiley: Waar blijven jullie?

Gr. Hans

Veel succes mannen, het is jullie gegund :~

Voor een snelle omzet zou je m.i. ook
kunnen denken aan een quartz lijn,
dan blijft het het mooie handwerk van Jan/Arie
en blijft e.e.a. ook betaalbaarder
de marge hoeft daar ook niet onder te lijden.

Hoi Carpe Tempus,

Bedankt voor je berichtje. Een quartz, hoe mooi ook voor sommigen, zal je echter niet (snel) in een SUBDELTA aantreffen. Of het moet bijv. een Breitling Superquartz zijn, maar in principe worden het mechanische horloges. Ik ga ook niet voor “snelle omzet”, maar voor “minder, maar beter”.

Gr! Hans

motormuis Schreef:

Hoi Carpe Tempus,

Bedankt voor je berichtje. Een quartz, hoe mooi
ook voor sommigen, zal je echter niet (snel) in
een SUBDELTA aantreffen. Of het moet bijv. een
Breitling Superquartz zijn, maar in principe
worden het mechanische horloges. Ik ga ook niet
voor “snelle omzet”, maar voor “minder, maar
beter”.

Gr! Hans

okay Hans duidelijk
ik denk altijd dat je je zaakjes moet spreiden en met wat je daaruit aan rendement ophaalt kun je weer leuke dingen doen aan het high-end gedeelte,
marge blijft marge en of je dat met wasknijpers of dure bolides bereikt maakt niet uit.

succes ! (tu)

Thanks Carpe Tempus. Ik neem je feedback zeker mee.

Gr Hans

Misschien een handopwinder!!??

Denk aan de Poljot horloges, mogelijk kun je een Russisch uurwerk Molnija goedkoop inkopen??
Een handopwinder houdt het toch wat exclusiver dan quartz in mijn ogen.

-handopwinder
-glazen zichtbodem
-sub(delta)second
-opgelegde cijfers/markers
-california dial
-vintage leren band!!
-subdelta logo in geheel zelfde kleur als markers of zilver kleurig ook opgelegd

Het zijn maar ideeën!!!

Edit: nevermind

Hoi Thijs,

Ook jij bedankt voor je input. Een Rus behoort zeker tot de mogelijkheden :smiley:

Gr! Hans

Mooi initiatief! Behoort een classy dresswatch ook tot de mogelijkheden?
Opgelegde indexen, geblauwde wijzers, subsecond met crosshair…ik noem maar wat

Hoi, zeker, ik neem alles gewoon mee. De 1e is al wel “op papier”, maar nieuwe ideeën zijn altijd meer dan welkom.

Gr Hans

Ziet er goed uit die site!
Hou ons op de hoogte.

Hendrik

Ruig mannen! Alderbastend vøl succes!

Carpe tempus Schreef:

okay Hans duidelijk
ik denk altijd dat je je zaakjes moet spreiden en
met wat je daaruit aan rendement ophaalt kun je
weer leuke dingen doen aan het high-end gedeelte,
marge blijft marge en of je dat met wasknijpers of
dure bolides bereikt maakt niet uit.

succes ! (tu)

Dan vind ik verhouding wel belangrijk. Als n omega automaat bijv 4k kost en precies dezelfde klok in quartz 1k, dan vind ik dat die quartz de prijs vd automaat gevoelsmatig duur. Maar 1k voor nnreguliere quartz vind ik dan weer duur.
Dan zou ik net als swatch n extra merk als ‘tissot’ opzetten om t lagere segment en wellicht met quartz te bedienen.

Het kan wel, zoals vdb dat doet met zn serieproductie v n paar honder euro en de custom/handmade v n paar duizend. Maar dan moet je echt liefhebbers voor hebben.

marnix.moed Schreef:

Dan zou ik net als swatch n extra merk als
’tissot’ opzetten om t lagere segment en wellicht
met quartz te bedienen.

Mwa, probeer je eerst eens te onderscheiden met een of twee modellen in de reeds verzadigde boutique markt voordat je hierover begint na te denken.

Dan de belangrijkste vraag: wat is je doelgroep en waar zit die op te wachten?

Ik lees dat het eerste model een “high-end” tool-watch is. Ik gok dan op een klok van rond de €1000-1500 (duurder en je vist in de vijver van tweedehands premium merken). Wat is de meerwaarde van je nieuwe merk t.o.v. bijv. een Sinn en een Damasko die al in die prijscategorie tool watches maken met bovendien veel toegevoegde waarde van eigen technieken?

Anyway, heel veel succes heren. Ik sta langs de zijlijn met een paar pompons.