Subforum voor liefhebbers/handelaren?

@jur, het systeem wordt vooral vlotter als ‘men’ bereid is een beetje te investeren (in goede, betrouwbare en schaalbare hosting) en door de tijdgeest te volgen. Visuele media zoals plaatjes, filmpjes etc. zijn van deze tijd, maar vragen uiteraard ook iets van je infrastructuur. Je kunt wel gebruikers en (sub)fora gaan weren en/of opties verwijderen, maar ja … wat heb je eigenlijk aan een forum zonder gebruikers, opties of berichten?

Maar goed, dit is een heel andere discussie die we ook al uitvoerig gevoerd hebben achter de schermen. Komt geen oplssing anders dan opmerkingen als “als we dit uitzetten wordt het sneller…” tja. Zo kan ik het ook. Als ik stop met autorijden hoef ik niet meer te investeren in nieuwe banden.

Op de vraag een “subforum voor handelaren?” zou mijn antwoord volmondig néé zijn. Zodra commercie een invloedrijke rol kan gaan spelen is het forum snel dood. Kijk voor de grap maar eens naar het rolexforum en zo zijn er nog een paar voorbeelden uit het verleden. Iedereen heeft het al eens geprobeerd, … :wink:

5 likes

Dat heb ik ook altijd als ik een eigen bericht verwijder, loopt hij altijd op vast. Geen grapje.

4 likes

Ik had soms de indruk dat als ik een bericht verwijder via het prullebakje, dat dat vaak wordt gevolgd door een 502 foutmelding. Ik dacht dat dat toeval was, maar zou het toch kunnen kloppen dat het systeem daar moeite mee heeft?

3 likes

We moeten weer mogen reageren op verkoopadvertenties. Dan kunnen we de Inquisitie weer nieuw leven inblazen. Dat zal ze leren :joy:

7 likes

Ik wilde jou nog noemen in mijn bericht, omdat jij ook nog wel eens een bericht intrekt. :joy:

5 likes

Misschien moet ik dat ook eens doen. Word ik wat liever gevonden misschien.

Edit: damn ik krijg nog echt een 502 ook nu :joy::joy::joy:

1 like

:joy::joy::joy:

1 like

In jouw geval nemen we daar allemaal genoegen mee :kissing_heart::wink:

1 like

Dus geen Marijntjes meer. Wat @Alphons daar dan weer mee te maken heeft?! Oh wacht, account verwijderen is natuurlijk wel het ultieme verwijderen. Het ‘nieuwe’ verwijderen?

7 likes

Soms is het moeilijk de relevante postings te vinden.
Okay, kan me in het antwoord van @Jur vinden.

Hopelijk wordt er binnenkort gemoderate op off-topic en…
Jammer dat het forum betaald wordt…

Oeh cliffhanger. Spannend!

Waarom zou je willen modereren op een Offtopic?!

:joy:
Dit riekt naar uitstel van executie.
Want dit gaat op lange termijn natuurlijk alleen nog maar voor meer problemen zorgen.

Misschien kun je ze naar een “verwijder categorie” plaatsen en elke nacht een scriptje laten draaien om die hele zooi daadwerkelijk weg te gooien. Discourse heeft een api, dus een scriptje zou zo in elkaar geknutseld zijn.

3 likes

Kom je er wel eens? Dat gebeurt al volop.

Weet wat je bedoelt… is af en toe pech hebben…

Het enige wat je kunt doen is gewoon regelmatig het blauwe gedeelte opzoeken :slight_smile:

Ik stem de pa van henk als systeembeheerder.

Nooit meer 502.

2 likes

Haha, nerd! :joy:

4 likes

Dan ligt de oplossing voor de hand: niks meer verwijderen. Ik ben nu nog vaak te laat bij relletjes, omdat ik aan het werk ben of zo. Uitermate frustrerend.

7 likes

Ok. Zit hier nog een punt of een vraag in?

1 like

Helaas, slechts een constatering. :face_with_monocle: